„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Micul catehism: Iisus Hristos este singurul Fiu al lui Dumnezeu-Tatăl
Iisus Hristos, Care a trăit pe pământ, este unicul Fiu al lui Dumnezeu. Deşi a trăit pe pământ ca om adevărat, El este, în acelaşi timp, Fiul lui Dumnezeu. Aşa li S-a descoperit întâi prin Duhul Sfânt Apostolilor, care, prin gura lui Petru, au mărturisit: „Tu eşti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu“ (Matei 16, 16). Acest adevăr a fost întărit şi de Mântuitorul Hristos: „Fericit eşti Simone, fiul lui Iona, că nu trup şi sânge ţi-au descoperit ţie aceasta, ci Tatăl Meu Cel din ceruri“ (Matei 16, 17). Sfânta Scriptură îi numeşte adeseori şi pe oameni fii ai lui Dumnezeu, dar îi numeşte astfel pentru că sunt creaţi de El, pentru că sunt născuţi la o viaţă nouă, prin harul Duhului Sfânt. „Voi sunteţi fiii Domnului Dumnezeului vostru“ (Deuteronom 14, 1), le spunea Moise evreilor, gândindu-se mai mult la înţelesul de fii prin creaţie. „Şi celor câţi L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut“ (Ioan 1, 12-13). Aici se vorbeşte de fiii lui Dumnezeu prin înfiere. De ei se spune chiar că sunt născuţi din Dumnezeu.
Iisus Hristos nu e Fiu al lui Dumnezeu în vreunul din înţelesurile de mai sus. Nu e fiu cum e o creatură, nici fiu după har sau prin înfiere, ci e Fiu după fire, e singurul Fiu după fire al lui Dumnezeu, neavând nici un frate. De aceea spune Simbolul, nu numai născut, ci: „Unul-Născut“. Însuşi Iisus Hristos Se numeşte pe Sine „Unul-Născut“. „Că aşa a iubit Dumnezeu lumea, încât pe Fiul Său Unul-Năcut L-a dat“ (Ioan 3, 16). Fiul S-a născut dintr-o Persoană dumnezeiască, din Tatăl, ceea ce dă siguranţă că şi Fiul e o altă Persoană dumnezeiască, asemenea în slavă şi în dumnezeire cu Tatăl.