Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Primele informaţii despre cultul sfinţilor le avem din perioada persecuţiilor

Micul catehism: Primele informaţii despre cultul sfinţilor le avem din perioada persecuţiilor

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 14 Septembrie 2009

Cultul de cinstire a sfinţilor este în strânsă legătură cu cinstirea sfintelor moaşte.

Dacă sufletele sfinţilor, despre care Sfânta Scriptură ne învaţă că sunt în mâinile lui Dumnezeu, păstrează legătura cu membrii Bisericii luptătoare (adică comunitatea creştinilor), cu atât mai mult acele suflete păstreză legătura cu trupurile lor, căci ştim că „trupul este templu al Sfântului Duh“.

Sfânta Scriptură ne descoperă faptul că Dumnezeu făcea minuni prin atingerea de trupurile sfinţilor chiar când ei erau în viaţă: „Şi Dumnezeu făcea prin mâinile lui Pavel minuni nemaiîntâlnite, încât şi peste cei bolnavi se puneau şorţuri purtate de Pavel şi bolile se depărtau de la ei, iar duhurile cele rele ieşeau din ei“ (Faptele Apostolilor 19, 11-12). Sfânta Scriptură ne informează că astfel de minuni nu erau făcute doar de Sf. Ap. Pavel, ci şi de către Sf. Ap. Petru: „Încât scoteau pe cei bolnavi în uliţe şi îi puneau pe paturi şi pe tărgi, ca, venind Petru, măcar umbra lui să umbrească pe vreunul dintre ei, şi se aduna şi mulţimea din cetăţile dimprejurul Ierusalimului, aducând bolnavi şi bântuiţi de duhuri necurate, şi toţi se vindecau“ (Faptele Apostolilor 5, 15-16).

Primele informaţii documentare despre cultul sfinţilor le avem din perioada persecuţiilor. Primul document despre acest cult ni-l oferă „Martiriul Sfântului Policarp“ († 23 februarie 155), în care ni se spune: „Ne închinăm lui Hristos pentru că El este Fiul lui Dumnezeu, iar pe martiri îi cinstim după vrednicie ca ucenicii şi imitatorii Domnului“. În capitolul 18 al acestei lucrări ni se sune: „Noi am dobândit mai în urmă osemintele lui, mai cinstite decât pietrele preţioase şi mai scumpe decât aurul, şi le-am aşezat la un loc cuvios“.