„În vremea aceea au stat în loc șes Iisus, mulțime multă de ucenici ai Săi și mulțime mare de popor din toată Iudeea, din Ierusalim și de pe țărmul Tirului și al Sidonului, care veniseră să-L asculte
Micul catehism: Prin răstignirea Domnului a fost învinsă moartea
Despre lucrarea de mântuire a Domnului Hristos, din Simbolul Credinţei aflăm că Mântuitorul „S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat şi a pătimit şi S-a îngropat“. Prin această precizare Sfinţii Părinţi au dorit să arate că răstignirea Domnului a fost un fapt real, care s-a petrecut la o dată fixă. Cuvintele „şi a pătimit“ arată încă o dată că Fiul lui Dumnezeu S-a făcut om cu adevărat şi a suferit într-adevăr pe cruce ca un om, până la moarte. Dar a pătimit numai cu trupul, nu şi cu dumnezeirea, căci dumnezeirea nu poate pătimi. Sfântul Ioan Damaschin ne învaţă în acest sens: „Spunem că Dumnezeu a suferit în trup, dar în nici un caz că dumnezeirea a suferit prin trup“.
Ştiind că păcatul a pătruns în firea omenească şi se păstra în ea prin dorinţa de plăcere şi prin fuga de durere, care urmează plăcerii, Domnul a ales să rabde doar durerea. Acceptând şi purtând durerea până la capăt, adică până la moarte, a întărit firea omenească şi a eliminat din ea slăbiciunile omeneşti care apăruseră din cauza păcatului. Răbdând până la moarte, a învins frica de moarte şi însăşi moartea, în firea Sa omenească. „Deci toată firea noastră era stăpânită de moarte din pricina căderii. Iar motivul stăpânirii era plăcerea, care, luându-şi începutul într-o neascultare, se menţinea de-a lungul întregului lanţ de naşteri naturale. Din pricina acestei plăceri a fost adusă moartea, ca osândă, peste fire. Dar Domnul, făcându-Se om şi neprimind ca obârşie a naşterii Sale, după trup, plăcerea necuvenită, ci primind cu voie, după fire, osânda cuvenită a morţii în însuşirea pătimitoare a firii, adică suferind-o, a răsturnat rostul morţii, nemaiavând aceasta în El rostul de osândă a firii, ci a păcatului“ (Sfântul Maxim Mărturisitorul). Prin durere a desfiinţat păcatul, care îşi avea cauza în căutarea plăcerii, şi tot prin durere a desfiinţat moartea.








