„După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arătă în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul şi pe Mama Sa, fugi în Egipt şi stai acolo până ce-ţi voi spune, fiindcă Irod va căuta Pruncul ca
Micul catehism: Rânduieli bisericeşti în a opta zi după naşterea pruncului (II)
Sfântul Evanghelist Luca ne învaţă că Maica Domnului şi Pruncul Iisus au respectat rânduielile Legii Vechiului Testament în perioada celor 40 de zile „ale curăţirii lor“: „Când s-au împlinit opt zile, ca să-L taie împrejur, I-au pus numele Iisus, cum a fost numit de înger, mai înainte de a se zămisli în pântece. Şi când s-au împlinit zilele curăţirii lor, după legea lui Moise, L-au adus pe Prunc la Ierusalim, ca să-L pună înaintea Domnului“. Sf. Ap. Pavel arată şi motivul pentru care cele două persoane sfinte au respectat prescripţiile legii mozaice: „Iar când a venit plinirea vremii, Dumnezeu a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea“. Fiul lui Dumnezeu S-a născut „sub Lege“ şi de aceea El a respectat această Lege. Nu S-a născut „deasupra Legii“. Fiul lui Dumnezeu a acceptat acest act de smerenie, luând trup din Fecioara Maria şi respectând rânduielile Legii, pentru le oferi oamenilor bunătatea şi puritatea pe care le are El Însuşi. Maica Domnului poate oferi femeii lăuze ajutorul său, inspirându-i tăria neprihănirii şi pecetea sfinţeniei.
În rânduiala Rugăciunilor la femeia lăuză, pe lângă cele trei rugăciuni adresate mamei care a născut, mai întâlnim două rugăciuni. Una pentru moaşă, iar alta pentru celelalte femei care au ajutat-o pe mamă. În rugăciunea pentru moaşă, preotul cere Domnului să o binecuvânteze şi să o curăţească pentru a intra cu vrednicie în Sf. Biserică. Rugăciunea rostită pentru celelalte femei întăreşte ideea că naşterea de prunci nu este un lucru lipsit de curăţie, făcându-se referire la descoperirea pe care a avut-o Sf. Ap. Petru, când un glas din cer i-a zis: „Cele ce Dumnezeu a curăţit, tu să nu le numeşti spurcate“. Căsătoria este binecuvântată de Dumnezeu, iar naşterea de prunci nu poate fi socotită produsul unui păcat pentru care ar trebui să se ceară iertare de la Dumnezeu. Rugăciunile la femeia lăuză, urmate şi de Rugăciunea la însemnarea pruncului, reprezintă o etapă pregătitoare înaintea primirii Tainei Sfântului Botez.