„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Micul catehism: Rugăciunile citite pruncului la 40 de zile de la naştere
După 40 de zile de la naşterea copilului, mama aduce copilul în faţa uşilor bisericii sau în pronaos pentru a fi îmbisericit, de faţă fiind şi naşul. Această rânduială întocmită de Sfinţii Părinţi prevede rostirea a două rugăciuni pentru curăţirea mamei şi trei rugăciuni pentru copil, după care urmează ritualul îmbisericirii, dându-l mamei sau naşului. Mama şi pruncul închipuie în acest moment pe Maica Domnului cu Iisus în braţe în templul din Ierusalim. În rugăciunile rostite de preot mamei se aminteşte de împlinirea zilelor „curăţirii“ femeii lăuze, fapt pentru care se cere dezlegare, dar se face referire şi la împărtăşirea mamei cu Sfintele Taine. Preotul citeşte următoarele trei rugăciuni copilului pentru ca Dumnezeu să-l crească, să-l binecuvinteze şi să-l sfinţească, învrednicindu-l, la vremea potrivită, de luminarea care vine prin Botez: „Şi pe acest prunc binecuvintează-l, creşte-l, sfinţeşte-l, înţelepţeşte-l, fă-l întreg la minte şi cu bună pricepere. Că Tu l-ai adus pe acesta şi i-ai arătat lui lumina cea simţitoare, ca să se învrednicească şi de lumina cea înţelegătoare în vremea pe care Tu ai hotărât-o...“. „Făcătorul tuturor, bincuvintează-l şi spre tot lucrul bun şi bineplăcut Ţie creşte-l, îndepărtând de la dânsul toată puterea potrivnică prin însemnarea chipului Crucii Tale, că Tu eşti Cel ce păzeşti pruncii, Doamne...“. „Însuţi şi acum, Cel ce păzeşti pruncii, Doamne, binecuvintează pe pruncul acesta, împreună cu părinţii şi naşii lui...“.
Sfântul Simeon al Tesalonicului ne învaţă că, prin îmbisericire, pruncul devine un „catehumen“, un „chemat“ spre a deveni membru al Bisericii. Canoanele reglementează ca pruncii, dacă sunt sănătoşi, să nu se boteze înainte de 40 de zile de la naştere, tocmai pentru a se oficia rânduielile privind curăţirea mamei (Canonul 38 al Sfântului Nichifor Mărturistitorul), perioadă care coincide cu timpul pregătirii pruncului pentru primirea Tainei Sfântului Botez.