„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Micul catehism: Semnificaţii ale momentului citirii Sfintei Evanghelii
Evangheliile Învierii se citesc în latura de miazănoapte a sfintei mese, pentru că în această latură este situat Capul Mântuitorului, din scena iconografică numită Epitafios (punerea în mormânt), zugrăvită pe sfântul antimis şi pe sfântul epitaf (când acesta se află aşezat pe sfânta masă, adică de la Paşti la Înălţare), iar preotul care citeşte Evanghelia Învierii îl închipuie acum pe îngerul care a vestit femeilor mironosiţe Învierea, şezând pe piatra răsturnată a mormântului, „în partea dreaptă“, unde era căzută năframa capului, cum precizează Sfântul Evanghelist Marcu (cap. XVI, 5). Sf. Evanghelie se citeşte dinăuntrul sf. altar, lângă sfânta masă, care închipuie mormântul Domnului, şi nu dintre uşile împărăteşti (în văzul credincioşilor din biserică), deoarece Învierea nu este cunoscută încă decât femeilor mironosiţe, care au auzit cele dintâi vestea marii minuni.
În Duminica Sfintelor Paşti, când Utrenia se săvârşeşte noaptea, având o semnificaţie, rânduială şi solemnitate cu totul aparte, Evanghelia ei se citeşte nu numai afară din altar, ci afară din sfântul lăcaş, în faţa lui, în mijlocul credincioşilor, amintind astfel că vestea Învierii Domnului a umplut de bucurie inimile Sf. Apostoli şi ale tuturor ucenicilor. În timpul Utreniei, Sf. Evanghelie se citeşte dintre uşile împărăteşti la sărbătorile mari. Aceste Sf. Evanghelii se aleg atunci dintre pericopele al căror conţinut vorbeşte despre evenimentul sărbătorit (la praznicele împărăteşti) ori se aleg acele texte biblice care sunt într-o legătură oarecare cu viaţa şi virtuţile sfinţilor serbaţi. Scoaterea Sfintei Evanghelii în mijlocul bisericii la Utrenia din duminici, în timp ce la strană se cântă „Învierea lui Hristos văzând...“, închipuie arătarea Domnului după Învierea Sa şi vestirea Învierii la toată lumea. De aceea se cântă acum: „Veniţi, toţi credincioşii, să ne închinăm Sfintei Învierii lui Hristos...“. Alcătuirea imnului „Învierea lui Hristos văzând...“ este atribuită Sfântului Ioan Damaschinul.