Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Spiritismul nu este o practică folositoare!

Micul catehism: Spiritismul nu este o practică folositoare!

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 24 Mai 2008

Biserica Ortodoxă a condamnat dintotdeauna învăţătura şi practicile spiritiste. Sf. Scriptură a Vechiului Testament conţine multe texte prin care erau interzise, sub pedeapsa cu moartea, practicile spiritiste. Proorocul Isaia îşi îndemna contemporanii să nu cerceteze ghicitorii, „pe cei care cheamă morţii“, şi se întreabă: „Nu se cuvine oare poporul să alerge la Dumnezeul său? Să întrebe oare pe morţi pentru soarta celor vii?“

Regele Saul, pentru că a cerut unei vrăjitoare să cheme spiritul lui Samuel, a fost pedepsit: „A murit Saul pentru nelegiuirea sa, pe care o făcuse el înaintea Domnului, pentru că n-a păzit cuvântul Domnului şi pentru că a întrebat şi a cercetat o vrăjitoare. Şi nu a cercetat pe Domnul. De aceea a şi fost el omorât şi domnia a fost dată lui David, fiul lui Iesei“, ne spune autorul cărţii Întâi a Cronicilor.

Unii Părinţi ai Bisericii au comentat iniţiativa regelui Saul de a cere ajutorul vrăjitoarei din Endor şi consideră că spiritul lui Samuel care s-a arătat nu a fost decât o apariţie diavolească: „Duhul de care vrăjitoarea era continuu stăpânită, el a fost acela care împreună a luat şi pe alte duhuri spre a înşela pe acea femeie şi prin ea şi pe Saul (...) se vede limpede că în locul lui Samuel s-a arătat un duh rău“, ne spune Sf. Grigorie de Nyssa, în Lucrarea „Despre pitonistă“.

Pentru creştinul practicant, nu mai sunt necesare semnele şi minunile pentru dovedirea adevărurilor de credinţă. Mântuitorul a condamnat de multe ori pe cei care cer probe şi dovezi pentru credinţa lor. Credinţa, aşa cum a definit-o Sf. Ap. Pavel, ca „dovada celor nevăzute“, exclude probele materiale. Fariseilor care cereau semne din cer, Mântuitorul le-a spus „Pentru ce neamul acesta cere semne?“. Apostolul Toma s-a convins de învierea Domnului, dar a fost mustrat pentru îndoiala arătată; apoi Mântuitorul a fericit pe cei ce n-au văzut şi au crezut. Din parabola bogatului nemilostiv şi a săracului Lazăr, aflăm inutilitatea probelor de dincolo de lume pentru cei necredincioşi: „Dacă de Moise şi de profeţi nu ascultă, nu se vor îndupleca nici când va învia vreunul dintre morţi“.

Chemarea morţilor este considerată o vrăjitorie şi nu aduce folos duhovnicesc.