Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Viaţa creştinului are mai multe etape ale creşterii duhovniceşti

Micul catehism: Viaţa creştinului are mai multe etape ale creşterii duhovniceşti

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 24 Feb 2010

Viaţa creştinului trebuie să fie viaţă în Hristos şi după modelul arătat de Hristos. Sf. Ap. Pavel semnala creştinilor din Efes că trebuie să ajungă „la starea bărbatului desăvârşit, la măsura vârstei deplinătăţii lui Hristos“, „ca să nu fie copii duşi de valuri“. Aceste cuvinte ne arată că viaţa în Hristos are o naştere, o pruncie, o creştere şi o stare a bărbăţiei în virtute (a desăvârşirii sau a sfinţeniei).

Naşterea la viaţa întru Hristos are loc prin Taina Botezului, când cel botezat primeşte harul mântuitor al Duhului Sfânt şi pe Hristos. Ea constă în ştergerea reală a păcatului strămoşesc, precum şi a păcatelor personale săvârşite până în momentul botezului şi sădirea de viaţă nouă, spre sfinţenie. Prin botez are loc omorârea omului vechi, slujitor al păcatului şi naşterea omului nou, trăitor în şi cu Hristos. Această învăţătură o găsim explicată în Epistola către Romani a Sf. Ap. Pavel (capitolul VI): „Au nu ştiţi că toţi câţi în Iisus Hrisots ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?... Aceasta ştiind, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului… Aşa şi voi, socotiţi-vă că sunteţi morţi păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Iisus Hristos, Domnul nostru“ .

După momentul Botezului, creştinul este în starea de „pruncie duhovnicească“, fie că este copil, fie că este mai înaintat în vârstă. El poate săvârşi binele, căci voinţa lui a fost scoasă din legăturile păcatului, însă este neîntărit duhovniceşte. Are credinţa în Hristos, dar îi lipsesc deprinderile în cele bune, adică virtuţile. De aceea, toţi creştinii trebuie să se implice în transformarea lor lăuntrică reală prin săvârşirea faptelor bune, prin vieţuirea duhovnicească în Hristos.