Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Rânduieli liturgice: Taina Cununiei - aspecte practice

Rânduieli liturgice: Taina Cununiei - aspecte practice

Data: 31 Iulie 2009

Ca şi în cazul Sfintei Taine a Botezului, săvârşirea Cununiei presupune utilizarea unor materii pe care cei implicaţi în fericitul eveniment sunt datori a le prezenta la oficierea acestei slujbe. De regulă, aceste lucruri sunt aduse în discuţie de preot cu ocazia programării pentru Taina Cununiei a tinerilor ce s-au hotărât să-şi unească vieţile în faţa lui Dumnezeu, pentru a forma o familie creştină autentică. Iată, aşadar, ce anume vor prezenta mirii sau naşii:

- Certificatul de căsătorie civilă al mirilor, eliberat de autorităţile competente, pentru a fi trecute unele date în Registrul parohial, precum şi în Certificatul de Cununie, eliberat de preotul paroh;

- două lumânări de ceară curată (ce vor fi ţinute de cavalerii de onoare, iar, în unele regiuni ale ţării, chiar de naşi);

- inelele de logodnă;

- vin şi pişcoturi (pentru binecuvântarea şi unirea mirilor, ca antecameră şi pregătire pentru Taina Împărtăşaniei);

Intrarea în Biserică se realizează în următorul mod: naşul - alături de mireasă, iar naşa - alături de mire. Se procedează în acest fel pentru că naşii vor deveni părinţii spirituali ai mirilor, fiind datori cu formarea duhovnicească a acestora. În unele părţi ale ţării (în special în Ardeal, mireasa este adusă în Biserică de către tatăl acesteia, rânduială nepotrivită tocmai din raţiunea amintită). În spatele mirilor şi naşilor vor veni părinţii şi ceilalţi invitaţi. Pe parcursul slujbei, atenţia va fi îndreptată spre textele rugăciunilor şi spre indicaţiile preotului în legătură cu mişcările liturgice ce le presupune această slujbă. Ştiind toate aceste lucruri, se realizează un important act prin care se contribuie la uniformizarea cultului ortodox. Pe de altă parte, creştinii vor putea participa într-un mod activ la această Taină şi nu vor fi doar nişte simpli spectatori sau beneficiari automaţi ai cultului. (Grigore MEŞTEROAIE)