Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Răspunsuri duhovniceşti: Chemarea la mântuire a familiei ortodoxe

Răspunsuri duhovniceşti: Chemarea la mântuire a familiei ortodoxe

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Evanghelia zilei
Un articol de: Pr. Marius Mircia - 13 Octombrie 2011

Părinte, au membrii unei familii ortodoxe preocupări comune pentru mântuirea lor?

Nu întotdeauna, sunt cazuri în care doar unul din membrii familiei vine la biserică. Se mai pune problema îndrumării duhovniceşti, dacă au acelaşi duhovnic sau nu, dacă în casă se face rugăciune sau trăiesc credinţa superficial. La Taina Spovedaniei, în general, vin mai multe femei. De aceea este important ca duhovnicul să îndemne pe cei care vin la biserică să aducă şi pe cel cu care îşi trăieşte viaţa. În general, ei se selectează singuri, cei care se ţin de rânduială şi cei care nu, dar se câştigă unul pe altul în timp. Un timp vine doar soţia, apoi vine şi soţul.

Ca duhovnici trebuie să avem o trăire, să putem să-i învăţăm şi pe soţi modul de vieţuire creştin, al credinţei pe care o mărturisesc. Domnul a spus: "Creşteţi şi vă înmulţiţi, umpleţi pământul şi-l stăpâniţi", dar mare problemă a familiei este că nu mai nasc copii şi se feresc de acest lucru. Aici intervine păcatul avortului, care opreşte de la Sfânta Împărtăşanie, şi te lupţi cu concepţia omului modern ca să-l faci să înţeleagă că puterea Cuvântului Domnului este veşnică. Cuvântul este viu şi dă viaţă. De aceea de multe ori ne pierdem sănătatea, locul de muncă, înţelegerea şi intervine dezbinarea în familie pentru că noi nu ascultăm de porunca lui Dumnezeu, de glasul Lui.

Este nevoie să-i facem pe credincioşi să înţeleagă că familia este chemată la mântuire prin naşterea de copii. Ei nu înţeleg că neascultând de Domnul apare dezbinare în gândire, în trăire şi chiar în rugăciune şi trebuie să avem o legătură permanentă cu duhovnicul. Apar problemele zilnice şi multe altele şi atunci îţi cade greu împlinirea cuvântului vieţii, dar duhovnicul trebuie să fie asemenea unui ceasornic care mereu îţi spune că trebuie să asculţi de Dumnezeu, indiferent de consecinţe. Este greu, mulţi îşi pun prolema cu ce îşi cresc copii, dar uită că de fapt Dumnezeu este cel care are grijă şi de suflet, şi de trup.

Multor credincioşi li se pare că este prea greu a trăi ortodox, prea multe oprelişti, canoane, posturi. Ce putem să le spunem?

Părintele Arsenie Boca spunea: "Să nu vă gândiţi niciodată că după moarte veţi moşteni împărăţia pe care n-aţi trăit-o încă de pe pământ". Această împărăţie se poate trăi ascultând de Dumnezeu, pentru că despărţirea de El, a protopărinţilor noştri Adam şi Eva, s-a făcut din neascultare. Ori această refacere a legăturii dintre om şi Dumnezeu se produce tot prin ascultare. Împovărarea sufletească, nevoia de a fi mângâiat sufleteşte îi aduc la Biserică, dar le este greu să împlinească cuvântul Evangheliei. Sfinţii Bisericii au fost oameni cum suntem şi noi şi au ajuns la sfinţenie pentru că s-au străduit. Întruparea lui Hristos s-a realizat pentru mântuirea omului şi pentru o viaţă întru Duhul lui Dumnezeu.

Când venim la Taina Spovedaniei facem un pas spre Dumnezeu, şi dacă îl facem cu smerenie, primim vindecare. Dacă se vine cu viclenie, doar ca să audă ce spune şi preotul acesta, ce reţetă îmi dă, de ce dă asemenea canoane, atunci nu primeşti vindecare. Pleci nevindecat şi omul ceea ce caută aceea şi găseşte.

Nu avem credinţă puternică, căci este nevoie să crezi cu adevărat, iar omului credincios toate îi sunt cu putinţă. Omul uită că trebuie să ceară darul lui Dumnezeu, şi mai întâi de toate să caute Împărăţia lui Dumnezeu şi toate celelalte se vor adăuga. Omul nu mai caută Împărăţia şi le pierde pe toate. Oamenii trebuie să-şi facă scop în viaţă căutarea lui Dumnezeu. A fi ortodox înseamnă a trăi cu Dumnezeu, şi nu a trăi după poftele noastre trupeşti şi după propria noastră raţiune.