Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Rubrica pentru părinţi: De ce se simt copiii singuri

Rubrica pentru părinţi: De ce se simt copiii singuri

Data: 07 Mai 2009

Singurătatea este o stare de spirit caracterizată prin neînţelegere din partea celorlaţi, excludere din rândul prietenilor, lipsa suportului familiar. Ca părinţi trebuie să acordăm o atenţie deosebită comunicării cu copiii noştri, deoarece ei pot avea momente în care se simt singuri, pentru că nu au prieteni, pentru că nimeni nu se joacă cu ei, pentru că nu au cui să împărtăşească temerile lor. Un copil se poate simţi singur şi atunci când au loc schimbări majore în viaţa sa: conflicte acasă, pierderea unui prieten, a unui obiect sau a unor jucării, a animalului preferat, divorţul părinţilor, înscrierea la o altă şcoală, mutarea în alt oraş etc. Izolarea unui copil din cauza numărului mare de ore petrecute în faţa calculatorului sau a televizorului îi poate crea serioase probleme comportamentale mai târziu.

Prin implicarea activă în viaţa celor mici, putem descoperi motivele pentru care copiii noştri se simt lipsiţi de protecţie. Pentru un copil, a fi singur înseamnă a fi abandonat şi, ca orice fiinţă abandonată, el se revoltă împotriva acestei situaţii şi încearcă să îşi creeze noi forme de comunicare: un univers propriu, uneori prieteni imaginari care să-i suplinească singurătatea. Astfel, el se izolează de ceilalţi din jur, se simte exclus, timid, anxios, nu are încredere în el. Pentru că un copil singur nu ştie cum să relaţioneze cu cei din jur, cum să se integreze într-un cerc de prieteni, el poate deveni mai târziu un adult incapabil să se integreze în societate.

Părinţii trebuie să fim atenţi la eventualele semne de însingurare ale copilului. De obicei, atunci când sunt trişti, copiii refuză mâncarea, devin apatici, nu vor să mai vorbească, nu mai găsesc nici o bucurie în activităţile care le făceau plăcere înainte: răsfoitul unei reviste, o carte de poveşti sau de colorat. Atunci când părinţii comunică foarte bine cu copilul încă de când acesta este foarte mic, dezvoltându-şi astfel o relaţie armonioasă, încrezătoare, copilul va găsi întotdeauna în prezenţa părinţilor lui un suport emoţional stabil. În schimb, dacă părinţii neglijează acest aspect al interrelaţionării cu cel mic, pe măsură ce va creşte, copilul va fi tot mai înstrăinat de propria familie.