Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 24 Ianuarie 2009

- Iambres: alături de Iannes sunt cei doi vrăjitori ai Egiptului, amintiţi de Sfântul Apostol Pavel în Epistola a doua către Timotei, ca o comparaţie în legătură cu ereticii, proorocii şi învăţătorii mincinoşi din timpul său (II Timotei 3, 1-8), care s-au împotrivit adevărului propovăduit de apostoli, ca şi aceia lui Moise. „După cum Iannes şi Iambres - zice Apostolul - s-au împotrivit lui Moise, aşa şi aceştia stau împotriva adevărului, oameni stricaţi la minte şi netrebnici pentru credinţă“ (II Timotei 3, 8). După tâlcul comentatorilor, cei doi, Iannes şi Iambres, erau cei mai de seamă dintre mulţi vrăjitori aduşi de faraon pentru a contraface sau a face minuni false, cu care să întreacă sau să anuleze minunile pe care le făcea Dumnezeu prin Moise şi Aaron (cf. Ieşire 7, 11-24). Numele celor doi vrăjitori-prooroci nu sunt arătate nicăieri în Sfânta Scriptură. Sfântul Ioan Hrisostom, întrebându-se de aceasta, spune: „Sau că aceste nume s-au păstrat prin viu grai (din Tradiţie) sau că Pavel a fost pus în cunoştinţă (de aceste numiri) de către Duhul Sfânt“ (Omilia a VIII-a la II Timotei, p. 248; Teofilact, Tâlcuire la Trimiterea a doua către Timotei; tom. III, trad. cit., p. 295). Tot aici, în notă, se arată aceeaşi părere susţinută la cei vechi şi de Teodoret, şi de Sfântul Macarie Alexandrinul. (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)