Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 09 Ianuarie 2009

Enon: nume amintit de Sfântul Evanghelist Ioan (3, 23) ca fiind locul unde boteza Ioan Botezătorul, loc separat de cel unde botezau şi ucenicii lui Iisus. „Şi boteza Ioan în Enon (nu în Enom, aşa cum s-a tradus uneori !), aproape de Salim, că erau acolo ape multe şi veneau şi se botezau“. După cea mai veche şi mai comună părere primită, Enon era o localitate situată la trei leghe (12km ; 1 legheâ4km) spre sud de vechiul oraş Scitopolis (astăzi Beisâm, cf. Durand). Aici boteza Ioan când apele Iordanului se revărsau din cauza ploilor din lunile aprilie şi a topirii zpezii de pe muntele Hermon.

excomunicare: alungare, scoatere sau îndepărtare din comunitatea creştinilor Bisericii a celor ce nu ascultă de autoritatea ei sau se fac vinovaţi de abateri grave de la învăţătura ei de credinţă sau de la legile morale evanghelice. Evreii foloseau această metodă de apărare a preceptelor mozaice. Evanghelia vorbeşte despre îndepărtarea de sinagogă a orbului din naştere vindecat de Iisus sâmbăta (Ioan 9, 22-35 ; cp 13, 42; 16, 2). Mântuitorul previne pe ucenicii Lui că vor fi duşi în sinagogi, bătuţi, alungaţi şi urmăriţi pentru numele Lui (Matei 10, 17; Marcu 13, 9; Luca 6, 22) şi închişi (Luca 22, 12) Mântuitorul Însuşi pune acest mijloc de apărare a dreptei credinţe şi a ascultării de Biserică, de autoritatea ei superioară, care are puterea spirituală de a lega şi dezlega (Matei 16, 18-19; 18, 18), socotind pe cei ce se abat ca „păgâni şi vameşi“ (Matei 18, 17). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)