Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 11 Noiembrie 2008

cunoştinţă - cunoaştere: actul de însuşire prin noţiuni a conţinutului lor şi a ceea ce ele reprezintă. În Noul Testament, adesea el are sensul de înţelegere. Aceasta e pe de o parte o aptitudine înnăscută (dorinţa de cunoaştere), dar ea este şi un dar al lui Dumnezeu, o harismă a Duhului Sfânt, cu ajutorul căreia se obţine şi se desăvârşeşeşte cunoaşterea, „cunoştinţa mântuirii“ şi a „adevărului“. Fiind „cheia cunoştinţei“, ea înlesneşte apropierea de Dumnezeu.

Această cunoştinţă a mântuirii, adusă de Hristos şi răspândită apoi de apostoli ca mireasma cunoştinţei Sale, a făcut să strălucească pe faţa lui Hristos «cunoştinţa Slavei lui Dumnezeu“. De aceea, se spune că Dumnezeu nu poate fi cunoscut în fiinţa Sa, ci din lucrările Lui.

Sf. Ap. Pavel vorbeşte în epistolele sale de „adâncul bogăţiei şi al înţelepciunii şi al cunoaşterii lui Dumnezeu“ şi de iubirea lui Hristos „mai presus de cunoştinţă“.

Cunoaşterea adusă de Hristos ne ajută la „cunoaşterea tainei lui Dumnezeu“ şi a vistieriilor cunoştinţei Lui. Aceasta se dezvoltă progresiv, creşte cu harul şi silinţa omului, devenind o virtute prin care devine posibilă viaţa în Hristos atât în familie, cât şi în societate. (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)