Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 28 Octombrie 2008

coiful mântuirii: expresie folosită de două ori de Sfântul Apostol Pavel (Efeseni 6, 17 şi I Tesaloniceni 5, 8), pentru a indica una dintre armele duhovniceşti puse de Dumnezeu la îndemâna creştinilor, pe care ei trebuie să ştie să o folosească permanent. Este o figură metaforică, pentru că atât coiful, cât şi platoşa făceau parte din îmbrăcămintea metalică de luptă a soldaţilor romani. Coiful roman se punea pe cap şi în jurul capului pentru a-l apăra pe soldat de sabia vrăjmaşului. „Luaţi şi coiful mântuirii“ (Efeseni 6, 17). În textele amintite, expresia are înţeles spiritual. „Coiful mântuirii“ vrea să însemne forţa spirituală sau harul mântuirii, dat de Dumnezeu prin Iisus Hristos – Care a realizat opera mântuirii obiective şi ne-a oferit-o în dar; nu trebuie numai să primim şi să ne însuşim această forţă, ci să şi conlucrăm cu ea şi să luptăm cu ajutorul ei împotriva atacurilor viclene ale vrăjmaşului mântuirii. Coiful, vizând apărarea capului - sediul minţii şi al gândurilor, în permanenţă atacate de săgeţile trufiei şi ale îndoielii -, are în vedere apărarea întregii fiinţe omeneşti. Mântuirea însuşită, lucrată de noi cu harul lui Dumnezeu, presupune întreita lucrare întreolaltă a credinţei, nădejdii şi dragostei creştine. În acest sens îndeamnă şi Sfântul Apostol Pavel în al doilea text, zicând: „Să nu dormim ca şi ceilalţi, ci să priveghem şi să fim treji... Dar noi, fiind ai zilei, să fim treji, îmbrăcându-ne cu platoşa credinţei şi a dragostei şi punând coiful nădejdii de mântuire“ (I Tesaloniceni 5, 8). Prin urmare, acest coif al mântuirii ne apără de „săgeţile cele aprinse“ şi pierzătoare ale celui rău (diavolul), iar în viaţa de dincolo, dacă suntem împodobiţi cu faptele virtuţilor bineplăcute lui Dumnezeu (Galateni 5, 22; I Petru 2, 5), „coiful mântuirii“ ne asigură atunci şi de mân-tuire. (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)