Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 17 Octombrie 2008

▲cămătar: cel care ia camătă când împrumută bani. Termenul este folosit de Iisus în parabola cu cămătarul şi cei doi datornici - primul cu cinci sute de dinari şi celălalt cu cincizeci. Dar, neputând ei plăti datoria, rugându-l, le-a iertat-o fiecăruia. Când a rostit Iisus această parabolă Se afla în casa lui Simon fariseul, unde intrând o femeie păcătoasă a spălat picioarele Lui cu lacrimi, I le-a şters cu părul capului şi I-a uns capul cu untdelemn. Însă Simon, cârtind în inima lui pentru că femeia era păcătoasă, dându-i o lecţie, Iisus îl întreabă care dintre cei doi datornici va iubi mai mult pe cel ce le-a iertat datoria fiecărui datornic. Cel care iartă datoriile tuturor este Dumnezeu (Luca 7, 41-50).

▲cădere: greşeală, abatere sau cădere în păcat. Termenul este folosit ca atare de către Sfântul Apostol Pavel în Epistola către Romani, când vorbeşte despre „căderea neamurilor“, referindu-se la păcatul strămoşesc (16, 17, 18-20 şi II Corinteni 5, 19; Galateni 6, 1; Efeseni 1, 7; 2, 1; Coloseni 1, 13). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)