Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 21 Iulie 2008

- agonie: zbucium sufletesc, chinul, lupta, agitaţia, neliniştea interioară înaintea mortii. Termenul este întrebuinţat numai de Sfântul Evanghelist Luca, pentru a zugrăvi starea de adâncă frământare sufletească a Domnului nostru Iisus Hristos înaintea Golgotei. El Se afla în rugăciune, în grădina Ghetsimani, când, sleit de forţe, un înger coborât din cer Îl întărea: «Şi fiind în agonie, cu mai mare stăruinţă Se ruga. Iar sudoarea Lui s-a făcut ca picături mari de sânge care picurau pe pământ» (Luca 22, 43-44). În înţeles obişnuit, agonia este lupta sufletului care trebuie să iasă din trup înainte de moarte.

- agora: piaţă; la greci, piaţa publică (Matei 1, 16; Luca 7, 32); în Atena, locul unde se aduna poporul era acelaşi lucru cu forumul roman. Acolo se afla tribunalul de judecată, numit şi «tribunalul de jos», care judeca infracţiunile mai mici, spre deosebire de Areopag, tribunalul mare (de sus), care judeca crimele şi culpele religioase. În piaţă (agora) se adunau copiii la joacă, acolo se tocmeau şi se angajau lucrătorii la vie (Matei 20, 1-7); prin agora le plăcea fariseilor să se plimbe în haine lungi, ca să le facă lumea plecăciuni şi să-i numească «rabi» (Matei 23, 7; Marcu 12, 38; Luca II, 43; 20, 46). În piaţă şi la răspântii aşezau bolnavii când trecea Iisus, ca să-i vindece sau să se atingă de poala hainei Lui (Marcu 6, 56). În agora au fost duşi la judecată Pavel şi Sila (Fapte 16, 19), unde discutaseră cu iudeii, cu cei credincioşi şi cu filosofii (Fapte 17, 17-18). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan Mircea, EIBMBOR, 1995)