Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 08 Iulie 2008

- Abaddon: nume evreiesc - în greceşte „Apollion“ - al „îngerului adâncului“, împăratul fiinţelor asemenea scorpiilor, care chinuiesc şi vatămă pe oameni în „iad“ (Apoc. 9, 10-11). „Adâncul“ acesta unde împărăţeşte Abaddon este „iadul“, „întunericul“, unde se află cei ce „locuiesc în latura şi în umbra morţii“, aici şi dincolo (Isaia 9, 1; 42, 7; Matei 4, 16);

- Abilena: ţinut în partea de nord-est de Damasc, în Antiliban. Era tetrarhia lui Lisanias (Luca 3, 1);

- abis: întunericul adâncului (iadul, ca lăcaş al demonilor - cf. Luca 8, 31 ; II Petru 2, 4; Apoc. 9, 1, 11; 20, 13, 10, 14; cp. 11; 7; 17, 8), dar şi iad lăcaş al morţilor (Rom. 10, 7);

- absintos: numele unei stele uriaşe, arzătoare, care, în vedenia lui Ioan Apostolul, a căzut din cer, la trâmbiţa celui de-al treilea înger, peste a treia parte din râurile şi izvoarele apelor (Apoc. 8, 10-11). Poartă numele plantei „pelin“ - amar la gust - pentru că a produs amărăciune (Fillion);

- Achila sau Acvila: evreu din Pont (Fapte 18, 2), care se încreştinase. El era lucrător de corturi şi, împreună cu soţia lui, Priscila, au cunoscut pe Pavel, în Corint. De atunci, l-au ajutat amândoi în misiunea evanghelică la Roma, în Corint şi la Efes: E prăznuit la 14 iulie, iar, la 13 februarie, împreună cu Priscila (Fapte 18, 18, 26; Rom. 16, 3 ; I Cor. 16, 19; II Tim. 4, 19);

- acoperământ al răutăţii : termenul înseamnă propriu-zis „acoperământ“, iar figurat - „motiv“, „pretext“. Textul în care e folosit cuvântul, ca substantiv, spune: „Trăiţi ca oameni liberi, dar nu ca şi cum aţi avea libertatea drept acoperământ al răutăţii; ci ca robi ai lui Dumnezeu“ (I Petru 2, 16). Răscumpăraţi din robia păcatului şi a diavolului, creştinii au devenit „slobozi“, dobândind libertatea spirituală, ca „robi ai lui Dumnezeu“. Această libertate spirituală nu trebuie să fie însă un pretext de nesupunere faţă de autorităţi, sau de rea credinţă, căci „slobod“, după Domnul, este cel care nu este robit de nici un păcat. Iar verbul „a acoperi“ se referă tocmai la iertarea păcatelor. Căci, zice apostolul: „Fericiţi aceia cărora li s-au iertat fărădelegile şi ale căror păcate li s-au acoperit“ (Rom. 4, 7). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan Mircea, EIBMBOR, 1995)