Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Theologica Taină străină şi neobişnuită

Taină străină şi neobişnuită

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Theologica
Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 23 Decembrie 2021

În fiecare an, la 25 de­cem­brie sărbătorim Cră­ciunul, adică Naşterea după trup a Fiului lui Dumnezeu, Domnul şi Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Cel Născut din veci din Tatăl, Fiul Cel Unul Născut şi Cuvântul lui Dumnezeu Se naşte în timp, în peştera Betleemului, din Maica Fecioară Preacurată. Fiul lui Dumnezeu Cel prin care toate au fost aduse din nefiinţă la fiinţă vine în lume ca pe noi să ne mântuiască. De aceea, în ziua Crăciunului cântăm: „Cerul şi pământul s-au unit, născându-Se Hristos. Astăzi Dumnezeu pe pământ a venit şi omul la ceruri s-a suit. Astăzi este văzut cu trup pentru om Cel din fire nevăzut”. Iar Stihoavna Crăciunului teologhiseşte prin slovele ei: „Mare şi uimitoare minune s-a săvârşit astăzi: Fecioara naşte şi pântecele nu i se strică. Cuvântul Se întrupează şi de Tatăl nu Se desparte”.

Taina Naşterii lui Hristos din Preasfânta Fecioară Maria este teologhisită şi în Utrenia Crăciunului, unde imnograful inspirat mărturiseşte: „Cel neîncăput nicăieri cum a încăput în pântece? Cel ce este în sânurile Tatălui cum stă acum în braţe de Maică? Cu adevărat precum a ştiut, precum a voit şi precum bine a socotit. Că fără trup fiind, S-a întrupat de bunăvoie; şi Cel ce este S-a făcut pentru noi ce nu era şi, neschimbându-Şi firea, S-a făcut părtaş frământăturii noastre. În două firi S-a născut Hristos, vrând să plinească lumea cea de sus”. Hristos Domnul Cel ce este Dumnezeu după fire ia prin întrupare firea omenească, fără păcatul strămoşesc al protopărinţilor Adam şi Eva.

Ieromonahul Macarie Simonopetritul precizează că de Crăciun prăznuim „pogorârea lui Dumnezeu printre oameni, întruparea Cuvântului, mărturisim împlinirea întregii Taine a Răscumpărării noastre: Hristos Se naşte şi omul se face deja moştenitor al slavei Sale” (Sinaxarul-Vieţile Sfinţilor, volumul IV, luna decembrie).

Pentru noi Naşterea lui Iisus Hristos este „Taină străină şi neobişnuită”, pentru că „Tatăl a binevoit; Cuvântul trup S-a făcut şi Fecioara a născut pe Dumnezeu Om”. Pentru aceasta, de Crăciun mărturisim: „Astăzi Se naşte din Fecioară Cel ce are în mână toată făptura” şi ne închinăm Naşterii Sale cântând cu cetele îngereşti: „Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu şi pe pământ pace, între oameni bunăvoire!” (Luca 2, 14).

Citeşte mai multe despre:   Naşterea Domnului