Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă An omagial „Crezul nostru: grija pentru sănătatea tuturor”

„Crezul nostru: grija pentru sănătatea tuturor”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) An omagial
Un articol de: Augustin Păunoiu - 29 Septembrie 2012

Piaţa mondială a produselor farmaceutice este în continuă creştere, şi în această piaţă, segmentul medicamentelor generice dobândeşte o importanţă crescută. Piaţa din România adună 330 de producători de medicamente, din care 30 autohtoni. Pe această piaţă fragmentată şi intens concurată, „Antibiotice SA Iaşi” se plasează ca singurul producător român de generice cu capital majoritar de stat, pe poziţia 11 în topul vânzărilor, fiind concurat doar de marii producători internaţionali. Despre problemele industriei farmaceutice din România şi modul în care aceasta răspunde nevoilor pacienţilor de la noi ne-a vorbit directorul general al companiei „Antibiotice SA” din Iaşi, Ioan Nani.

Domnule director, unde se situează consumul de medicamente la noi şi industria românească de medicamente în comparaţie cu alte ţări din lume?

La nivel mondial fiecare ţară luptă pentru eficientizarea sistemelor de sănătate, în încercarea de a crea resurse pentru toate nevoile de sănătate. Iar pentru o populaţie care îmbătrâneşte, industria de medicamente generice trebuie să fie prima care să ofere soluţii responsabile. Pentru pacient, este important accesul universal şi nediscriminant la sănătate, în primul rând prin medicamente pe care acesta să şi le poată permite, care să fie totodată eficace şi sigure. La acest nivel, producătorii de medicamente generice au o contribuţie vitală, prin capacitatea lor de a oferi îngrijiri de sănătate de calitate, la costuri mici. Există date furnizate de companii de consultanţă în domeniul farmaceutic care arată că dacă s-ar creşte utilizarea genericelor cu 20% pentru toate clasele de medicamente, s-ar reduce cheltuielile cu sănătatea cu peste 16 miliarde de euro.

Ce este un medicament generic?

Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice inovatoare, introduse pe piaţă în momentul în care patentele au expirat. Un medicament generic nu este doar o copie facilă a inovatorului, ci necesită etape complexe de dezvoltare farmaceutică, care se referă la caracterizarea atât a substanţei active şi a excipienţilor (conţinutul în substanţă activă, calitatea microbiologică, dimensiunea particulelor), cât şi a formei farmaceutice, a tehnologiilor de fabricaţie, a formei de ambalare. Nu în ultimul rând, medicamentele generice sunt autorizate de către agenţiile de autorizare după aceleaşi standarde de siguranţă, calitate şi eficacitate cu ale medicamentelor inovatoare.

Cu alte cuvinte, pacientul poate să aibă certitudinea că un medicament generic bioechivalent cu medicamentul inovator aduce beneficii egale pentru sănătate, iar diferenţa de preţ nu reprezintă o diferenţă de valoare terapeutică.

„Antibiotice SA”, prezentă pe toate continentele

Ca importantă companie românească, "Antibiotice" este competitivă internaţional?

Antibiotice are 100 de parteneri de afaceri în peste 60 de ţări şi a marcat o creştere cu 33% a exporturilor în primul semestru al anului 2012, faţă de perioada similară a anului 2011. Această majorare a valorii exportului vine în contextul intensificării acţiunilor de internaţionalizare a afacerii şi se explică prin creşteri ale vânzărilor de medicamente finite şi ale volumelor exportate de nistatină (substanţă activă utilizată în preparatele antimicotice şi în unele produse cosmetice).

Astfel, nistatina a fost livrată în 2012 către noi pieţe din Asia, Africa şi Orientul Mijlociu, compania crescându-şi totodată vânzările pentru acest produs pe pieţele tradiţionale din Brazilia, Pakistan şi Emiratele Arabe Unite.

De asemenea, medicamente finite din clasele antibiotice, medicamente pentru sistemul cardiovascular şi tractul digestiv au fost livrate pentru prima oară în 2012 în ţări ca Danemarca, Ucraina, Albania, Azerbaidjan, ca urmare a finalizării autorizării produselor pe pieţele respective şi a stabilirii de noi parteneriate de afaceri.

În perspectivă, anticipăm o majorare a exporturilor de nistatină odată cu autorizarea produsului şi comercializarea lui către primii trei utilizatori finali de pe piaţa SUA şi a concretizării proiectelor noi din zonele Americii de Sud, Africii, Orientului Mijlociu şi Europei. De asemenea, se aşteaptă ca medicamentele finite produse la Iaşi, precum Ampicilina şi Nafcilina injectabile, avizate de către Food and Drug Administration (FDA), autoritatea de reglementare în domeniul alimentaţiei şi medicamentului din America, să-şi mărească ponderea în exporturile realizate în SUA şi alte pieţe reglementate de FDA.

Care sunt cele mai mari greutăţi pe care le întâmpinaţi în piaţa farmaceutică din România? Este favorabilă piaţa din România unor investiţii?

Industria farmaceutică românească se confruntă cu constrângeri legislative şi financiare şi, din păcate, sănătatea populaţiei este încă privită ca o cheltuială, şi nu ca o investiţie, iar eficientizarea este înţeleasă doar ca o reducere a consumului de medicamente fără a se lua în calcul faptul că o populaţie în continuă îmbătrânire are nevoie de îngrijiri adecvate pentru a nu pune presiuni şi mai mari asupra bugetelor de sănătate. În schimb, ar fi nevoie de investiţii în industria locală de medicamente şi de politici care să încurajeze astfel de investiţii. Este loc pentru astfel de proiecte. Piaţa este dominată de companii care nu produc în România, unele nici în Europa. O analiză la nivelul semestrului I din 2012 arată că, privite global, medicamentele cu prescripţie medicală inovatoare au un preţ mediu pe unitate terapeutică de 2,45 lei, în timp ce genericele cu prescripţie au un preţ mediu de 0,57 lei/unitate terapeutică, iar dintre acestea, cele fabricate în România, un preţ mediu de 0,44 lei pe unitate terapeutică. De aceea, pentru ca toţi pacienţii să aibă acces la medicamente, trebuie să luptăm împotriva prejudecăţii că "generic" înseamnă mai puţin eficient, de calitate necorespunzătoare sau "învechit". Şi pentru toate moleculele şi afecţiunile care pot fi tratate cu medicamente generice certificate, să fie încurajată folosirea acestora. "Antibiotice" de exemplu are în portofoliu medicamente accesibile care reprezintă prima linie de tratament în medicina bazată pe dovezi pentru o paletă largă de afecţiuni (boli infecţioase, boli cardiovasculare, boli ale articulaţiilor, boli ale sistemului nervos central, oncologie, afecţiuni ale tractului digestiv sau boli dermatologice), oferind astfel tratamente cost-eficiente.

„Ştiinţă şi suflet”

Care sunt nevoile cele mai acute ale populaţiei din România în materie de medicamente şi ce segment de vârstă beneficiază de cele mai multe medicamente?

Odată cu înaintarea în vârstă apare îmbătrânirea biologică, ce aduce modificări treptate la nivelul tuturor organelor, dar şi o vulnerabilitate psihică şi chiar socială, în urma cărora o persoană pînă atunci autonomă poate deveni profund dependentă. Acesta este deci segmentul cu cea mai mare nevoie de îngrijire şi medicamente.

În 2012, anul european al vârstei a treia active, declarat de Biserica Ortodoxă Română ca "Anul Sfântului Maslu şi al îngrijirii bolnavilor", "Antibiotice" îşi urmăreşte crezul de a avea grijă de sănătatea celor dragi. Şi pentru că pe 1 octombrie vârstnicii din întreaga lume vor marca "Ziua Mondială a Persoanelor de Vârsta a Treia", sărbătoare instituită de Organizaţia Naţiunilor Unite în 1990, este bine să amintim că anul acesta am fost prezenţi în piaţă cu medicamente indicate pacienţilor cu insuficienţă cardiacă, hipertensiune arterială, boală Alzheimer, infecţii cu diverse localizări, uşoare, moderate sau severe, cancer de sân şi prostată, afecţiuni inflamatorii, articulare şi durere, dar şi programe de creşterea calităţii vieţii sau prevenţie a unor boli desfăşurate prin intermediul medicilor şi farmaciştilor.

Ce semnifică deviza dumneavoastră, "ştiinţă şi suflet", alăturată companiei "Antibiotice"?

Oamenii sunt în centrul preocupărilor noastre şi nu putem obosi în identificarea unor soluţii viabile, realiste, moderne pentru ameliorarea suferinţei lor. Am avut în decursul anilor parteneriate prin care am încercat să susţinem sănătatea. De aceea, nu pot uita că astăzi se împlinesc cinci ani de când Preafericitul Părinte Daniel a fost întronizat Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, ocazie cu care îl felicităm pentru toate acţiunile pe care le dedică vieţii şi sănătăţii, cooperării dintre ştiinţele medicale şi spiritualitatea creştină şi îndemnului la solidaritate pentru îngrijire adecvată a tuturor celor aflaţi în suferinţă.

Citeşte mai multe despre:   Antibiotice Iasi