Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Împărăţia cerurilor este împărăţia iubirii veşnice“

„Împărăţia cerurilor este împărăţia iubirii veşnice“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 12 Ianuarie 2014

În Duminica după Botezul Domnului, Biserica Ortodoxă a făcut pomenirea începutului propovăduirii Mântuitorului Iisus Hristos, consemnat în Evanghelia după Matei cap. 4, 12-17. Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a vorbit în cuvântul de învăţătură rostit în Paraclisul „Sfântul Grigorie Luminătorul“ din Reşedinţa patriarhală despre legătura dintre Botezul la Iordan şi vestirea Evangheliei Împărăţiei cerurilor.

Mântuitorul şi-a început predica după întemniţarea Botezătorului Ioan de regele Irod, prin următoarele cuvinte: „Pocăiţi-vă, căci s-a apropiat Împărăţia cerurilor“ (Matei 4, 17). Domnul Hristos este prezentat ca „lumină mare“, care a venit să lumineze „poporul ce stătea în întuneric“ şi „celor ce şedeau în latura şi în umbra morţii“ (Matei 4, 15-16). „Hristos Domnul este numit «lumină mare» pentru că în El se descoperă toată plinătatea adevărului. Poporul care stătea în întuneric era poporul evreu, care se afla în nedeplinătatea descoperirii adevărului. Acesta cunoştea doar parţial Adevărul pentru că Adevărul nu s-a descoperit deodată poporului evreu, ci treptat, prin prorocii care au prevăzut şi au prezis venirea lui Mesia, Iisus Hristos. La această nedeplinătate a adevărului s-a mai adăugat şi faptul că foarte adesea adevărul descoperit de proroci era umbrit, era întunecat, prin păcatul neascultării de evreii care încălcau legea lui Moise şi poruncile. De aceea poporul se afla în întuneric, în sensul de nedeplinătate, dar şi de întunecare a relaţiei dintre poporul evreu şi Dumnezeu“, a spus Preafericirea Sa.

Dumnezeu-Omul printre oameni a venit ca lumină mare

Hristos este denumit Lumină pentru că descoperă oamenilor în chip deplin pe Preasfânta Treime, dar îi şi ridică prin Sine pe oameni la o comunicare harică cu Aceasta. „Lumina mare este Dumnezeu Cuvântul care a vorbit prin cuvintele profeţilor, dar care acum s-a arătat ca persoană, ca Dumnezeu întrupat în mijlocul poporului. Deci rămânând ceea ce a fost, Dumnezeu cel veşnic, a devenit ceea ce nu a fost, şi anume om, şi pentru că era Dumnezeu-Omul printre oameni, Iisus Hristos a venit ca lumină mare sau lumină deplină, desăvârşită. În Iisus Hristos, Fiul cel veşnic al lui Dumnezeu, sau Cuvântul lui Dumnezeu, s-au făcut toate cele ce există. Prin El, în El şi pentru El a fost creat universul întreg“, a arătat Patriarhul României.

Legătura dintre persoana lui Iisus Hristos, botez şi propovăduirea Evangheliei se descoperă în cuvintele cu care Domnul îşi începe propovăduirea: „Pocăiţi-vă, căci s-a apropiat Împărăţia cerurilor“ (Matei 4, 17).

„Hristos Domnul începe propovăduirea cu această chemare la pocăinţă. El spune că Împărăţia cerurilor se aseamănă cu grăuntele de muştar care creşte, cu aluatul care dospeşte toată frământătura. Aici este vorba de prezentarea Împărăţiei cerurilor ca o taină de creştere, de înaintare a lui Dumnezeu spre oameni şi a oamenilor spre Dumnezeu. Şi apoi vedem că Împărăţia cerurilor se apropie de oameni prin însuşi faptul că Împăratul cerurilor, Iisus Hristos, a devenit om. Împărăţia a venit în mijlocul oamenilor prin faptul că Hristos S-a făcut om şi unde este El prezent este şi Tatăl prezent, şi este şi Duhul Sfânt prezent, de aceea Botezul Domnului ne arată că Împărăţia cerurilor nu este o împărăţie a stelelor, ci împărăţia iubirii veşnice a Tatălui, a Fiului şi a Sfântului Duh. Adică putem spune: «Pocăiţi-vă că s-a apropiat Împărăţia Preasfintei Treimi, s-a apropiat de voi iubirea veşnică, nelimitată şi netrecătoare a lui Dumnezeu»“, a explicat Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.