Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Maica Domnului este icoana vie a Bisericii”

„Maica Domnului este icoana vie a Bisericii”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 28 Decembrie 2015

În a doua zi de Crăciun se prăznuieşte Soborul Maicii Domnului şi este cinstit Sfântul Cuvios Nico­dim cel Sfinţit de la Tismana. Prea­fe­ricitul Părinte Patriarh Daniel a evidenţiat în cuvântul de în­vă­ţătură rostit sâmbătă, 26 decembrie 2015, la Paraclisul „Sfântul Grigorie Luminătorul” al Reşe­din­ţei Patriarhale, că în această zi credincioşii se adună în sobor pentru a cinsti cum se cuvine pe cea prin care Dumnezeu a făcut po­sibilă naşterea ca Om a Fiului Său Cel veşnic, pe Fecioara Maria.

Întâistătătorul Bisericii noastre a arătat că Sfânta Născătoare de Dumnezeu este cinstită în mod deosebit, deoarece evenimentul mare al Întrupării şi Naşterii Mântuitorului Iisus Hristos s-a făcut prin ea, cu acordul ei şi cu învoirea ei: Zămislirea Fiului lui Dumnezeu ca om din Fecioara Maria a început atunci când ea a zis «Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău!». Această lucrare sfântă s-a făcut cu învoirea Maicii Domnului, arătând că Dumnezeu respectă libertatea omului şi că nu impune absolut nimic, ci harul lui Dumnezeu lucrează împreună cu voinţa omului”. Patriarhul României a precizat că în Maica Domnului sunt cinstite deodată fecioria şi maternitatea sau calitatea de mamă. Ea rămâne Fecioară sfântă, curată, pentru că a fost sfinţită prin harul lui Dumnezeu în pregătirea ei de a fi mamă a Mântuitorului Iisus Hristos, dar mai ales prin unirea cu Logosul Cel veşnic al lui Dumnezeu. Fecioria Maicii Domnului este o calitate deosebită, şi ea devine ocrotitoarea tuturor fecioarelor. Fecioara însă este şi mamă, ea a dat naştere Pruncului Iisus, L-a alăptat, L-a crescut, L-a îngrijit şi iubeşte pe Fiul ei cu o iubire nesfârşită de mamă. Această calitate de a fi Maica Dumnezeului nostru Iisus Hristos arată dăruirea de sine, arată jertfelnicia, arată dragostea de mamă, care exprimă prin ea însăşi dragostea umanităţii faţă de Hristos. De aceea, Maica Domnului este icoana vie a Bisericii, care poartă în ea pe Hristos, Îl arată lumii şi, aşa cum a spus la nunta din Cana Galileii, ea ne îndeamnă să facem tot ceea ce ne spune Fiul ei Iisus Hristos. Ea nu are o predică paralelă, o învăţătură paralelă cu cea a lui Hristos, ci ea ne îndeamnă să ascultăm de Fiul ei, fiind Dumnezeu Omul Care ne mântuieşte pe noi oamenii şi ne dăruieşte viaţă veşnică”, a subliniat Părintele Patriarh.

În continuare, Preafericirea Sa a arătat că Maica Domnului este fiinţa umană cea mai aproape de Sfânta Treime. Prezenţa Maicii Domnului alături de Fiul ei arată că Fiul şi Maica Domnului au o legătură de sfinţenie şi de iubire fără margini, că Maica Domnului cinsteşte pe Fiul ei ca fiind Dumnezeu şi Mântuitor al Lumii, iar Hristos-Domnul o cinsteşte pe Maica Domnului prin faptul că îndată după moarte o ridică la cer. Această reciprocă cinstire şi iubire ne arată de ce Biserica nu desparte niciodată pe Hristos de Maica Domnului şi pe Maica Domnului de Hristos.

Cinstirea aceasta a Maicii Domnului se vede mai ales în cultul Bisericii noastre, în modul cum sunt încheiate cântările în toate slujbele, şi anume, cu Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh se introduce o cântare adresată Sfintei Treimi, iar cu formula Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor este introdusă o cântare adresată Maicii Domnului. De ce? Pentru că Maica Domnului este fiinţa umană cea mai aproape de Sfânta Treime, deoarece Unul din Sfânta Treime, Fiul Cel veşnic al lui Dumnezeu S-a întrupat din ea, S-a făcut om pentru mântuirea oamenilor”, a spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.

Întâistătătorul Bisericii noastre a elogiat apoi şi personalitatea deosebită a Sfântului Nicodim cel Sfinţit de la Tismana.