În contextul anului 2024 declarat de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române drept An omagial al pastorației și îngrijirii bolnavilor și An comemorativ al tuturor Sfinților tămăduitori fără de arginți, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României, în semn de recunoaștere a activității depuse în slujirea aproapelui, a acordat distincții doamnei Adriana Căruntu, directorul Centrului de îngrijiri paliative „Sfântul Nectarie”, și monahiei Serafima Buhăescu de la Mănăstire Christiana, medic în cadrul aceluiași centru.
Pelerinaj pentru elevii şi profesorii slătineni
Profesorii şi elevii din Protoieria Slatina I Sud şi II Nord şi-au desfăşurat activitatea metodică în pelerinaj. Pornind la drum, cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Sebastian, Episcopul Slatinei şi Romanaţilor, primul popas a avut loc la crucile de jurământ din localitatea gorjeană Cursaru. De aici, pelerinii olteni au poposit în străvechea vatră monahală de la Tismana. „Mă bucur că am ajuns aici, elevi mai mici, dar şi mai mari, de la diferite şcoli. Astfel, putem afla unii de la alţii răspunsuri la întrebările noastre. Vizita de la mănăstire este bine-venită pentru a înţelege direct modul în care a fost şi este trăită credinţa noastră creştină. Este bine şi când învăţăm la orele de religie despre viaţa sfinţilor, dar îmi place mai mult aici, să fiu şi mai aproape de ei”, a spus Ştefan Angelescu, unul dintre elevii pelerini.
Arta ca raportare directă la simbolurile creştine a devenit motiv de meditaţie religioasă pentru popasul pelerinilor la monumentele brâncuşiene de la Târgu Jiu şi atelierele olarilor din localitatea Horezu. Spre seară, profesorii şi elevii slătineni au participat la Mănăstirea Horezu la slujba Vecerniei şi au dezbătut în trapeza-monument teme precum: „Începuturile monahismului pe teritoriul ţării noastre şi slujirea monahală astăzi” şi „Sfântul Nicodim de la Tismana. Marii păstori de suflet, mijlocitori pentru noi”.
„Vizitele de studiu la biserici şi mănăstiri responsabilizează cadrele didactice privind conservarea destinaţiilor religioase, iar elevii conştientizează necesitatea protejării naturii şi a locurilor de pelerinaj. Astfel de activităţi - cerc pedagogic, proiecte culturale şi excursii tematice - sunt forme de organizare a educaţiei religioase şi urmăresc să cultive atât elevilor, cât şi dascălilor preţuirea şi dragostea de frumos, faţă de monumentele, obiceiurile şi tradiţiile poporului nostru şi faţă de morala creştină. Ne-am dorit ca acest pelerinaj să fie o oră practică de religie”, a conchis prof. Silviu Pîrvu, unul dintre organizatorii activităţii metodice. (Arhid. Ioniţă Apostolache, prof. Mirela Luţu)