Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie O singură medie la final de an şcolar şi cinci module de învăţare

O singură medie la final de an şcolar şi cinci module de învăţare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 03 Iunie 2022

Ministerul Educaţiei a operat câteva modificări importante mai ales în ceea ce priveşte modul de evaluare a elevilor: teze semestriale eliminate, numărul de note va fi egal cu „N+3”, unde „N” reprezintă numărul săptămânal de ore de la fiecare disciplină, o singură medie la final de an şcolar. În ceea ce priveşte reforma conţinuturilor, catalogate drept „stufoase” chiar de ministrul educaţiei Sorin Cîmpeanu, aceasta a fost promisă pentru anul 2023-2024. 

Ordinul ministerial pentru modificarea regulamentului de funcţionare a învăţământului preuniversitar a fost publicat marţi seară în Monitorul Oficial. Schimbările se vor aplica din toamnă, când va debuta anul şcolar 2022-2023. Modificările esenţiale se referă la evaluările elevilor, ministrul Sorin Cîmpeanu apreciind că, din acest punct de vedere, „profesorii vor avea mai multă autonomie”, evaluarea „se va face ritmic, pe tot parcursul anului școlar”.

Se renunţă, potrivit ordinului ministerial, la obligativitatea susţinerii tezelor semestriale, iar la finalul anului şcolar elevul va avea o singură medie generală. Numărul ­minim de note pentru fiecare disciplină în parte va fi „N+3”, unde „N” înseamnă numărul de­ ore săptămânale. De exemplu, elevii care au două ore de limba engleză pe săptămână, la final de an şcolar trebuie să figureze în catalog cu minimum cinci note. „Au fost mai multe variante de lucru, dar s-a agreat împreună cu partenerii de dialog social ca numărul minim de note să se calculeze după această formulă. Ministerul solicită un număr minim de note”, a explicat, într-o conferinţă de presă, ministrul Sorin Cîmpeanu.

Școlile vor folosi, de anul viitor, doar catalog electronic, care trebuie tipărit și arhivat. De asemenea, în fiecare școală se va înființa o comisie pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică. 

Ministrul Sorin Cîmpeanu a mai anunţat că începând cu anul şcolar 2022-2023 la nivelul sistemului naţional de învăţământ se propune instituirea Programului Naţional Integrat „Masa sănătoasă în şcoli 2022-2027”, implementat în parteneriat cu Ministerul Agriculturii, având surse de finanţare asigurate din bugetul naţional, fonduri externe nerambursabile şi rambursabile. În program vor fi incluse, cu prioritate, şcolile cu vulnerabilitate mare şi medie din perspectiva abandonului şcolar, masa va fi asigurată folosind produse agroalimentare româneşti, iar finanţarea programului pentru 5 ani va fi de un miliard de euro.

În ceea ce priveşte o reformă a programei şcolare, considerată chiar de ministrul educaţiei ca fiind „stufoasă”, acesta a apreciat că începând cu anul şcolar 2023-2024 se va putea vorbi şi despre acest lucru. „Cred că materia este prea stufoasă, cu siguranţă se va aerisi, iar curriculum la decizia școlii va da libertate și elevilor de a se pregăti mai mult la o anumită disciplină. Cele două obiective majore sunt susținerea performanței și excelenței, pe de-o parte, și pe de altă parte, susținerea echității în educație, accesului la o educație de calitate pentru toți copiii acestei țări. Pentru susținerea perfor­manței vom avea un procent poate crescut de la 2-3-4% pondere a curiculumului la dispoziția școlii până spre 30%, astfel încât elevii să își poată alege acele discipline unde să facă performan­ță, unde, să spunem, materia va fi mai concentrată, dar pentru trunchiul comun sunt convins că materia va fi simplificată”, a declarat ministrul într-o intervenţie la TVR 1.

Tot începând cu anul 2024, ar putea fi introduse şi evaluările standardizate, precum şi disciplina Educaţie pentru viaţă şi modulul Educaţie pentru alimentaţie sănătoasă. 

Structura anului şcolar 2022-2023

Anul şcolar viitor va avea o structură diferită, semestrele fiind înlocuite de cinci module de învăţare, care vor alterna cu cinci vacanţe: 

- Modulul 1 de învățare: 5 septembrie - 21 octombrie; 
- Vacanța de toamnă pentru toți elevii: 24-30 octombrie; 
- Modulul 2 de învăţare: 31 octombrie - 22 decembrie; 
- A doua vacanță, cea de iarnă: 23 decembrie - 8 ianuarie 2023; 
- Modulul 3 de învăţare: va începe în 9 ianuarie și se va derula până în luna februarie; a treia vacanță (mobilă) a fost stabilită, în urma opţiunilor Inspectoratelor Şcolare Judeţene, astfel: 30 de judeţe au decis ca vacanţa să fie în ultima săptămână de februarie, 10 judeţe - în a treia săptămână a lunii februarie, în timp ce Bucureşti şi Suceava au optat pentru cea de-a doua săptămână; 
- Modulul 4 de învăţare: începe după vacanța din februarie și se va desfășura până în preajma sărbătorilor de Paște; 
- A patra vacanță: 8 aprilie - 23 aprilie; 
- Modulul 5, ultimul de învăţare: 24 aprilie - 16 iunie; 
- Vacanța de vară: 17 iunie - 4 septembrie. 
(O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației