Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Propuneri pentru schimbarea modului de formare a profesorilor

Propuneri pentru schimbarea modului de formare a profesorilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 13 Mai, 2022

Profesionalizarea managementului şcolar din România şi rute flexibile de carieră pentru toate cadrele didactice sunt câteva dintre măsurile propuse de alianţa „O Voce pentru Educaţie”, care reunește experți, organizaţii din educație și din mediul de afaceri. Soluţiile de reformă vor fi trimise Ministerului Educaţiei şi Administraţiei Prezidenţiale pentru a fi incluse în noua lege a educaţiei.

Propunerile au fost discutate, zilele trecute, în cadrul celei de-a doua sesiuni de lucru a alianţei, unde 40 de specialişti proveniţi din organizaţii nonprofit, mediul privat şi instituţii educaţionale - directori de şcoli şi profesori, au abordat subiectul reformării carierei didactice și managementului educațional, potrivit Agerpres. 

Printre măsurile formulate de grupul de lucru se numără: rute alternative de formare iniţială pentru profesori, stagiatură obligatorie urmată de examen de licenţiere în profesia didactică; rute flexibile de carieră, oportunităţi de evoluţie atât pe orizontală, cât şi pe verticală, corelate cu structura de formare continuă; posibilitatea ca fiecare profesor să poată solicita şi să primească sprijin personalizat de tipul resurse pentru adaptarea activităţii de învăţare la nevoile tuturor copiilor (inclusiv a celor cu cerinţe educaţionale speciale), mentorat, coaching, consiliere în utilizarea modelelor de bună practică; profesionalizarea managementului şcolar prin standarde profesionale, referinţe-cadru pentru formarea profesională de specialitate pentru roluri de management educaţional, care devine obligatorie şi reglementată, asigurată de Ministerul Educaţiei.

Demersul alianţei continuă sub forma unor grupuri tematice de lucru, pe zece teme de reformă: cariera didactică şi parcursul profesional al cadrelor didactice, management şcolar şi guvernanţa sistemului de educaţie, finanţare, curriculum (abordări curriculare pentru susţinerea dezvoltării competenţelor relevante în societatea actuală - literaţie, STEM şi SEL - social and emotional learning), evaluarea rezultatelor învăţării, alfabetizare funcţională, educaţie incluzivă, digitalizare, învăţământ dual, infra­structură.

„Dacă se vor regăsi ideile de aici în noua lege, putem spune că viitorul se scrie aici şi că acesta va fi mai bun. Este crucială această coordonare şi colaborare între Guvern şi societatea civilă şi ea trebuie menţinută şi chiar dezvoltată în viitor”, a spus Sorin Costreie, consilier de stat în Cancelaria primului-ministru.

„O Voce pentru Educaţie” este o alianţă lansată la 13 aprilie și constituită cu scopul de a contribui la reformarea sistemului de învăţământ din România, în contextul publicării unui nou proiect de lege a educaţiei. Din alianță fac parte, printre altele, Coaliţia pentru Dezvoltarea României, Confederaţia Patronală Concordia, UNICEF, Consiliul Naţional al Elevilor, Federaţia Părinţilor. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației și Cercetării