În primele două luni ale anului şcolar, incidenţa violenţei a fost de două ori mai mare în rândul elevilor din ciclul primar faţă de cei de gimnaziu şi de patru ori mai mare comparativ cu adolescenţii,
Teste standardizate pentru evaluarea copiilor cu CES din Suceava
În cadrul proiectului „Învăţământ special în zona transfrontalieră Suceava-Cernăuţi: modern, incluziv şi adecvat pieţei forţei de muncă”, autorităţile sucevene au achiziţionat, cu fonduri europene, kituri de teste standardizate pentru evaluarea şi diagnosticarea medicală a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES).
Şcolile din judeţul Suceava beneficiare ale rezultatelor proiectului sunt: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului şi Şcoala Profesională Specială Câmpulung Moldovenesc.
„Unul dintre teste este DDE2 - Della Dislessia e Della Disortografia - 2 şi se adresează tuturor specialiştilor din domeniul psihologiei clinice, al psihologiei şcolare, logopezilor şi consilierilor, pentru aprofundarea problemelor şi dificultăţilor de scris-citit în cursul unui diagnostic de tulburare specifică de învăţare, pentru monitorizarea dezvoltării celor două aptitudini sau pentru confruntarea diagnosticelor şi rezultatelor tratamentelor”, se subliniază în comunicatul CJ Suceava, citat de Agerpres.
De asemenea, au mai fost achiziţionate următoarele teste: „Desenul Familiei”, „Desenul Persoanei”, „ASI - 4” şi chestionarul de eva-luare a strategiilor de învăţare (SMALSI), conceput pentru a evalua zece constructe principale asociate cu motivaţia şcolară şi cu strategiile de învăţare. (O. N.)