Societatea actuală lucrează din ce în ce mai mult pentru impunerea unei stări de autosuficiență și de indiferență în raport cu ceilalți, punând firea umană într-o continuă competiție cu ei, impunând
Strămoșii după trup ai Mântuitorului nostru Iisus Hristos
Mântuitorul nostru Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu care la Buna Vestire S-a întrupat, iar de Crăciun Se naște în chip minunat din Preasfânta Fecioară Maria. Cuvântul lui Dumnezeu întrupat care vine la noi în chip de Prunc Preasfânt are ca om (după firea umană pe care o ia prin întruparea din Sfânta Fecioară Maria) o descendență omenească. Aceasta merge de la Adam și până la Maica Sa Preasfântă, Fecioara Maria.
În genealogia Mântuitorului îi regăsim pe Drepții Abel, Set, Enos, Cainan, Maleleil, Iared, Enoh, Matusalem, Lameh, Noe, Sem, Iafet, Arfaxad, Cainan, Șelah, Eber, Peleg, Ragav, Serug, Nahor, Terah; Patriarhii Avraam, Isaac, Iacov, Ruben, Simeon, Levi, Iuda, Zabulon, Isahar, Dan, Gad, Așer, Neftali, Iosif, Veniamin; mai sunt pomeniți: Fares, Zara, Esrom, Aram, Aminadav, Naason, Salmon, Booz, Obed, Iesei; Regii David, Solomon, Roboam, Abia, Asa, Iosafat, Ioram, Ozia, Ioatan, Ahaz, Iezechia, Manase, Amon, Iosia, Iehonia; pomenim și pe Salatiel, Zorobabel, Abiud, Eliachim, Azor, Sadoc, Ahim (Akkim), Eliud, Eleazar, Matan, Iacov și Iosif, logodnicul Maicii Domnului.
La evrei, în epoca Mântuitorului, genealogiile se făceau pe linie masculină. „Evangheliștii nu ne-au transmis adevărata descendență după trup a Domnului nostru, adică linia strămoșilor Maicii Domnului. Ei ne dau, cu toate acestea, cartea strămoșilor înțeleptului și curatului Iosif, tatăl lui Iisus dinaintea oamenilor și după Lege, însă în adevăr păzitor plin de respect al fecioriei Mariei. Aceasta era și ea din seminția lui Iuda, coborâtoare din regele David” (Ieromonahul Macarie de la Simonos Petra, Sinaxarul - Viețile Sfinților).
Prin această genealogie ni se arată că, de la primul om Adam și până la Maica Domnului, toți strămoșii care s-au succedat au așteptat venirea lui Mesia-Hristos. „Cerul și pământul, popoarele, vremurile și clipele fericite sau nefericite, totul a fost adus de Dumnezeu la ființă într-un șir rânduit anume pentru a pregăti sau vesti această venire” (Ieromonahul Macarie de la Simonos Petra, Sinaxarul - Viețile Sfinților) a Fiului Său în lume pentru a mântui neamul omenesc.