Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Costurile ascunse ale unei maşini second hand aduse din altă țară

Costurile ascunse ale unei maşini second hand aduse din altă țară

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 18 Mai 2021

Românii ajung să plătească chiar și de trei ori mai mult pentru o maşină la mâna a doua adusă din străinătate, iar fenomenul care a adus în România multe rable „cosmetizate” de vânzători a scăzut calitatea parcului auto naţional şi a crescut costurile cu diminuarea poluării, relevă rezultatele unui studiu realizat de o companie de consultanţă în comerțul cu mașini rulate.

„Foarte mulţi cad în capcana unui preţ atractiv şi achiziţionează maşini întreţinute necorespunzător, la care apar foarte des probleme. Numai remediind problemele clasice, adică distribuţia, injectoarele şi turbosuflanta, costurile se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparaţiile se fac în România. Dacă reparaţiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro. Astfel, la maşina cumpărată din Germania, la un preţ iniţial de circa 6.000 de euro, costul se poate dubla după reparaţii”, explică specialiştii.

Un alt inconvenient la achiziţia unei maşini din vestul Europei este costul drumului care, doar la dus, până în țara de proveniență a mașinii, este de 100-150 de euro cu avionul, la care se poate adăuga o noapte la hotel, cel puţin 70 de euro, plus alte mici cheltuieli.

„La întoarcere, costurile sunt şi mai mari: 250 de euro numerele provizorii, plus 350 de euro combustibilul şi taxele de drum. În total, dacă nu apar şi alte evenimente şi cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala şi presiunea timpului. (…) Dacă este nevoie şi de reparaţii, preţul final al maşinii poate fi şi de trei ori mai mare”, arată consultanţii companiei Scout Team Do, care au realizat studiul, citați de Agerpres. (C. Z.)