Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială O nouă magistrală de metrou: Rosetti-Pantelimon

O nouă magistrală de metrou: Rosetti-Pantelimon

Data: 30 August 2012

Tronsonul magistralei 5 de metrou, Universitate - Pantelimon, va avea o lungime de 8 km de cale dublă şi 13 staţii. Magistrala va urmări traseul Bulevardul Carol I - Bulevardul Pache Protopopescu - Şoseaua Iancului - Şoseaua Pantelimon. Contractul va fi scos la licitaţie în decembrie. Staţia C.A. Rosetti va fi amplasată sub Piaţa Rosetti. Staţia Calea Moşilor va fi situată sub carosabilul Bdului Carol, la intersecţia Căii Moşilor şi Piaţa Pache Protopopescu, staţia Foişorul de Foc se va afla la intersecţia Bulevardului Pache Protopopescu cu str. Traian, staţia Mătăsari va fi situată sub carosabilul Bdului Pache Protopopescu, la intersecţia cu Str. Mătăsari, iar staţia Piaţa Iancului 2 va fi o staţie cu pasaje de legătură subterane de o parte şi de alta a Şoselei Iancului şi a Şoselei Mihai Bravu. Staţia Victor Manu va fi sub carosabilul Şoselei Iancului. Staţia Stadionul Naţional va fi amplasată la intersecţia Şoselei Iancului cu Şoseaua Pantelimon, iar staţia Chişinău va fi la intersecţia Şoselei Iancului cu Bulevardul Chişinău. Staţia Morarilor va fi amplasată sub carosabilul Şoselei Pantelimon, la intersecţia cu Şoseaua Fundeni, în timp ce staţia Spital "Sf. Pantelimon" va fi amplasată sub carosabilul Şoselei Pantelimon. Staţia Granitul va fi în zona intersecţiei Şoselei Vergului cu Şoseaua Pantelimon, iar staţia Pantelimon (fostă Antilopa) va fi sub carosabilul Şoselei Gării Căţelu, în apropiere de intersecţia cu Şoseaua Pantelimon. Staţia face parte din magistrala 3 şi urmează a fi staţie de legătură cu magistrala 5. Staţiile vor fi dotate cu lifturi, escalatoare şi trotuare rulante. Preşedintele Comisiei de urbanism a Primăriei Capitalei, Sorin Gabrea, a declarat pentru b365.ro că "pe Şoseaua Pantelimon, în zona Piaţa Socului, va fi realizat un pasaj rutier subteran. Pasajul va fi încorporat în staţie şi va face parte din inelul median de circulaţie". Capacitatea de transport estimată pe tronsonul Universitate - Pantelimon va fi 50.000 călători/h/sens, la o frecvenţă de 90" şi o viteză de 36 km/h.