Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Prețul mediu la ulei: 9,18 lei în martie
În ultimele trei luni, preţul mediu al litrului de ulei de floarea-soarelui a crescut cu 8,68%, atât din cauza războiului din Ucraina, cât și a apropierii sărbătorilor, potrivit Consiliului Concurenţei, care monitorizează permanent piața produselor alimentare.
De la lună la lună, în acest an, creșterile au fost de 3,80%, în februarie față de ianuarie, şi de 4,70%, în martie față de februarie.
Cel mai mic preţ al uleiului înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce preţul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Preţurilor, instrument gestionat de Consiliul Concurenţei.
Astfel, preţul mediu la uleiul de floarea-soarelui la 1 litru, în martie 2022, a fost de 9,18 lei. Acesta a fost calculat pe baza datelor încărcate în Monitorul Preţurilor de principalii retaileri, respectiv Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros, pentru 37 dintre mărcile de ulei prezente în supermarketurile rețelelor respective, inclusiv mărcile proprii ale fiecărui retailer.
„Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, perioadă în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere. Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite şi să crească preţurile nejustificat”, arată instituţia, potrivit Agerpres.
În context, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, recomandă consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a face lista de cumpărături la alimente. (C. Z.)