Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Prețul mediu la ulei: 9,18 lei în martie

Prețul mediu la ulei: 9,18 lei în martie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 31 Martie 2022

În ultimele trei luni, preţul mediu al litrului de ulei de floarea-soarelui a crescut cu 8,68%, atât din cauza războiului din Ucraina, cât și a apropierii sărbătorilor, potrivit Consiliului Concurenţei, care monitorizează permanent piața produselor alimentare.

De la lună la lună, în acest an, creșterile au fost de 3,80%, în februarie față de ianuarie, şi de 4,70%, în martie față de februarie.

Cel mai mic preţ al uleiului înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce preţul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Preţurilor, instrument gestionat de Consiliul Concurenţei. 

Astfel, preţul mediu la uleiul de floarea-soarelui la 1 litru, în martie 2022, a fost de 9,18 lei. Acesta a fost calculat pe baza datelor încărcate în Monitorul Preţurilor de principalii retaileri, respectiv Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros, pentru 37 dintre mărcile de ulei prezente în supermarketurile rețelelor respective, inclusiv mărcile proprii ale fiecărui retailer.

„Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, perioadă în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere. Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite şi să crească preţurile nejustificat”, arată instituţia, potrivit Agerpres.

În context, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Con­siliului Concurenţei, recomandă consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a face lista de cumpărături la alimente. (C. Z.)