Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Program de casare a autovehiculelor mai vechi de 15 ani

Program de casare a autovehiculelor mai vechi de 15 ani

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 23 August 2022

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va lansa, în luna septembrie, programul privind casarea autovehiculelor uzate, care va permite scoaterea din uz a maşinilor mai vechi de 15 ani sau cu o normă de poluare Euro 3. 

Programul va avea o valoare de 500 de milioane de lei şi va fi implementat cu sprijinul unităţilor administrativ-teritoriale (UAT). 

Pentru fiecare autovehicul vechi care urmează a fi casat, proprietarul va primi suma de 3.000 de lei, din care jumătate va fi suportată din bugetul AFM şi jumătate din bugetul local. Prima de casare nu va fi condiţionată de achiziţia unui autovehicul nou.

„Acest program a rezultat în urma angajamentului României prin PNRR că până în 2026 vom casa un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Este un program prietenos cu mediul, dar nu ştiu cât de prietenos cu bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, deoarece 1.500 de lei vor trebui suportaţi din bugetul propriu al acestora”, a afirmat preşedintele AFM, Laurenţiu Neculaescu, citat de Agerpres.

În consecinţă, programul privind casarea autovehiculelor uzate va fi influenţat direct de sumele prevăzute în bugetele locale cu această destinaţie.

Pentru acest program vor aplica direct administraţiile locale, iar în cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare în funcţie de mărimea UAT-ului. 

Astfel, dacă un UAT are o populaţie de până la 1.000 de locuitori, se pot solicita prime de casare pentru cel mult 100 de autovehicule uzate, în timp ce oraşele mari cu o populaţie de peste 200.000 de locuitori pot solicita prime de casare pentru 50.000 de autovehicule vechi. (O. N.)