Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Tinerii din țările sărace, șanse mai mici la angajare

Tinerii din țările sărace, șanse mai mici la angajare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Daniela Șontică - 21 Iulie 2022

Aproape trei sferturi dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani din 92 de țări nu reușesc să dobândească competențele necesare angajării, potrivit unui raport publicat de Comisia pentru educație și UNICEF în pragul Zilei Mondiale a Competențelor Tinerilor. Datele raportului „Recovering learning: Are children and youth on track in skills development?” (Recuperarea școlară: copiii și tinerii își dezvoltă competențele în mod corespunzător?) relevă faptul că tinerii cu venituri mici au cele mai reduse șanse de a deține com­petențele amintite. 

„Pentru a oferi tinerilor cele mai mari șanse de a reuși și de a recupera carențele școlare generate de pandemie, trebuie să îi sprijinim într-un mod holistic. (...) Acesta este motivul pentru care Comisia pentru educație, UNICEF și partenerii săi încearcă să elimine principalele lipsuri în materie de date, inclusiv prin lansarea Contorului mondial al competențelor care contribuie la urmărirea progreselor și la creș­terea gradului de conștientizare a competențelor dobândite de tinerii din întreaga lume, astfel încât să putem lua măsuri urgente pentru a ajuta această generație să prospere pe viitor”, a declarat Liesbet Steer, director executiv al Comisiei pentru educație în cadrul UNICEF. 

Datele referitoare la România din Contorul mondial al compe­tențelor arată că 1.038.197 (48,2%) din 2.152.418 tineri cu vârsta între 15 și 24 de ani nu au com­petențe de nivelul învățământului secundar. De asemenea, 791.945 de tineri între 15 și 24 de ani - sau 36,8% din totalul acestora - nu au com­petențe digitale, se arată în același raport, potrivit unui comunicat transmis de UNICEF România.

Citeşte mai multe despre:   UNICEF