Adolescența se termină mai târziu decât credeam, dacă ne raportăm la etapele de dezvoltare a creierului de-a lungul vieții, nu doar la transformările prin care trece întregul organism. Trecerea de la
Cum pot asimila vârstnicii mai uşor informaţiile
Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Toronto, persoanele în vârstă asimilează mai bine informaţiile noi dacă le învaţă mai degrabă printr-o metodă "dură" (încercare/eroare) decât printr-o metodă "uşoară" (întrebare urmată de răspunsul corect). Concluziile acestui studiu i-au surprins pe educatorii şi medicii specializaţi în recuperarea cognitivă. Studiul contrazice astfel o serie de articole publicate în numeroase reviste ştiinţifice, potrivit cărora comiterea de erori în cursul procesului de învăţare prejudiciază memoria persoanelor în vârstă, iar metoda pasivă "fără eroare", prin memorare, cu răspunsul corect furnizat celui care învaţă, este mai bună pentru creier.





