Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Dietele vegetariene predispun la fracturi

Dietele vegetariene predispun la fracturi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Data: 27 Noi, 2020

Fracturile la vârsta adultă sau la vârste ceva mai înaintate sunt destul de frecvente. Densitatea oaselor depinde de mai mulți factori, și anume, indicele de masă corporală, activitatea fizică și aportul de minerale în organism.

În cazul vegetarienilor, al veganilor și al persoanelor care mănâncă doar carne de pește, s-a constatat că densitatea oaselor este mai mică decât în cazul persoanelor cu o alimentație complexă. Acest lucru se explică prin modul diferit în care organismul absoarbe proteinele și calciul din alimentele vegetale și pe cele din produsele de origine animală. Mineralele care susțin sănătatea oaselor sunt mai bine asimilate de organism dacă provin din alimente de origine animală.

Dacă analizăm un meniu vegetarian, la prima vedere am fi tentați să credem că el ne asigură echilibrul mineral pentru oase sănătoase. Dar, spre deosebire de calciul din alimentele de origine animală, calciul din cerealele integrale și legume este asociat cu compuși de acid fitic (fitați), iar cel din legumele verzi este asociat cu oxalați. Acești compuși împiedică absorbția de minerale în organism, mai ales de calciu, fier și zinc. Așa se explică de ce legumele verzi, deși bogate în calciu, nu pot asigura aportul de minerale necesar pentru sănătatea oaselor. În schimb, mineralele din carne și lactate sunt mai ușor asimilate de organism.

Revista medicală „BMC Medicine”, citată de CNN, a prezentat recent un studiu amplu realizat în Marea Britanie, care demonstrează existența unei legături între alimentația vegetariană și riscul crescut de fracturi. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 55.000 de persoane cu o stare de sănătate bună, din Marea Britanie, solicitate să răspundă la un ches­tionar în care au fost incluse și întrebări referitoare la obiceiurile alimentare. S-a constatat astfel că persoanele care exclud carnea din alimentație au un risc cu 43% mai mare de a suferi fracturi în comparație cu cei care mănâncă și carne. (I. M.)