Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Vitamina D previne instalarea sclerozei în plăci
Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea naţională australiană, publicat recent în revista "Neurology", arată că expunerea regulată la soare şi o cantitate importantă de vitamina D ar putea contribui la micşorarea riscurilor de a face scleroză în plăci. Scleroza în plăci este o boală care afectează sistemul nervos central. Pentru a ajunge la concluzia că expunerea regulată la razele soarelui şi vitamina D pot reduce riscul de a face boala, cercetătorii au studiat 216 australieni care aveau primele simptome ale bolii. Analizând cazul lor, ca şi 400 de persoane sănătoase, au descoperit că cei care făcuseră scleroză în plăci se expuseseră mai puţin la razele ultraviolete, chiar dacă nu s-a pus în evidenţă o legătură de la cauză la efect, între apariţia bolii şi lipsa vitaminei D (sintetizată de razele solare).



.jpg)