Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Vitamina E creşte riscul de accident cerebral hemoragic
Un studiu al cercetătorilor americani arată că suplimentele cu vitamina E pot contribui la creşterea riscului de accident cerebral hemoragic cu 22%. Accidentul vascular cerebral hemoragic este cel mai rar tip de accident cerebral şi se produce în momentul în care un vas de sânge care alimentează creierul explodează, afectând grav acest organ. La nivel general, riscul de accident cerebral hemoragic este mic, de unu la 1.250, în cazul persoanelor care iau suplimente cu vitamina E. Totuşi, autorii studiului, cercetătorii de la Harvard Medical School din Boston (SUA), au descoperit că vitamina E poate reduce cu 10% riscul de accident cerebral ischemic, cea mai întâlnită formă de accident cerebral. Mai precis, accidentul cerebral ischemic - manifestat prin cheaguri care împiedică sângele să ajungă la creier - reprezintă 70% din totalul accidentelor cerebrale. Specialiştii spun însă că un stil de viaţă sănătos, menţinerea unei tensiuni arteriale scăzute şi a unui nivel scăzut de colesterol sunt măsuri mai eficiente de prevenire a accidentului cerebral ischemic, decât administrarea de vitamina E.



.jpg)