Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Anticipare a bucuriei Învierii lui Hristos

Anticipare a bucuriei Învierii lui Hristos

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Liturgica
Un articol de: Pr. George Aniculoaie - 26 Aprilie 2013

Învierea lui Lazăr de către Hristos o sărbătorim astăzi, cu o zi înainte de Duminica Intrării lui Hristos în Ierusalim, numită şi Duminica Floriilor. Aceste două zile formează împreună sfârşitul şi puntea de legătură între Postul cel Mare şi Săptămâna Patimilor. Ele sunt o anticipare a bucuriei Învierii lui Hristos, de care ne vom împărtăşi peste o săptămână.

Temele Sâmbetei lui Lazăr şi ale Duminicii Floriilor sunt cel mai adesea împletite, întrucât reprezintă două aspecte complementare ale revelării divino-umanităţii lui Hristos înainte de Patima Sa. Ierom. Makarios Simonopetritul spune că aceste două momente de sărbătoare „sunt privite mai degrabă ca un singur praznic desfăşurat în două zile, fiindcă au un tropar comun, iar temele unuia se regăsesc din plin în celălalt, astfel că amândouă sunt situate simbolic în aceeaşi zi: «cu şase zile înainte de Paşte»“.

Acest „praznic îndoit“ este în acelaşi timp o expresie a lucrării divino-umane a lui Hristos: învierea lui Lazăr revelează Divinitatea Sa, iar intrarea Sa în Ierusalim şezând pe asin umanitatea Lui, mai spune ierom. Makarios Simonopetritul. Astfel, nu mai e cu putinţă separarea pregătirii pentru Sâmbăta lui Lazăr de pregătirea pentru Duminica Floriilor, după cum spune Triodul: „Spus-ai mai înainte adormirea lui Lazăr, pe care peste puţin timp înviindu-l, laudă vei primi de la pruncii care poartă ramuri, semnele Patimii Tale, Mântuitorule“.