Icoana „Acoperământul Maicii Domnului” este reprezentată în tehnica fresco, pe frontonul bisericii celei mari de la Mănăstirea Polovragi, având dimensiunea 2,80 m/ 2,80 m. Încadrându-se întocmai în cromatica întregului ansamblu pictural, icoana iese în evidență prin acuratețea stilului brâncovenesc. Desfășurată într-o armonie perfectă de formă și culoare, de praznicul Sfântului Acoperământ al Maicii Domnului de la Polovragi, icoana presupune o întreită interpretare iconografică: cromatică, simetrico-participativă și teologică.
Sfaturi practice în Biserică: Ce înseamnă botez valid?
"De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu" (In. 3, 5). Botezul este întâi de toate o lucrare pe care o face Dumnezeu asupra fiinţei umane prin Duhul Sfânt pogorât în apa sfinţită. Taina aceasta se face în numele Sfintei Treimi şi, indiferent de modul în care ea este săvârşită, punctul principal este acela de pomenire şi săvârşire în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.
Chiar dacă protestanţii, metodiştii şi romano-catolicii săvârşesc botezul prin stropire sau printr-o singură afundare ori prin turnarea apei, botezul este valid; deci este acceptat de Biserica Ortodoxă. Totuşi, regula unui botez corect este aceea de a cufunda în apă, de trei ori, candidatul sau persoana ce va primi botezul cu invocarea Sfintei Treimi (Canonul 50 Apostolic). Cu ocazia diferitelor întâmplări, cazuri de urgenţă (când un prunc se naşte cu probleme de sănătate şi viaţa îi este în pericol), unde pruncul sau persoana nebotezată este grabnic botezată în numele Sfintei Treimi de un creştin, atunci, acest botez este absolut valid; iar dacă noul botezat va trăi, se va însănătoşi, atunci va trebui continuat şi completat botezul de către preot. Deci, la nevoie, botezul săvârşit de un creştin laic, bărbat sau femeie, este valid, corect, acceptat; doar că trebuie botezat în numele Sfintei Treimi. Botezul săvârşit la necesitate de către creştin, monahul simplu sau diacon este corect, după cum afirmă Sfântul Nichifor Mărturisitorul († 818), arătând lucrul acesta în diferite canoane ca îndreptare pentru viaţa creştină (Canoanele: 38, 44, 45). Aceasta este îngăduiala Bisericii numai în Taina Sfântului Botez, ca nu cumva cineva să piardă lumina prin baia naşterii înnoirii. Au existat cazuri în care nu s-a ştiut faptul dacă o persoană a fost sau nu botezată. Ce se întâmplă în cazul acesta? Biserica Ortodoxă, ca şi cea Romano-Catolică şi Anglicană, a rânduit iarăşi o îngăduială, ca botezul să se săvârşească cu o formulă condiţională, şi anume: "Dacă nu este botezat". Nu se mai botează, căci au botez valid, cei care trec la ortodoxie şi care provin din rândul romano-catolicilor, luteranilor, calvinilor, armenilor şi răscatolicilor. Ereticii vor trece la ortodoxie doar prin botez cu afundare de trei ori în numele Sfintei Treimi. Orice botez valid nu se mai repetă, căci el se face în închipuirea morţii Domnului, Celui Care a murit şi a înviat o singură dată. Aşadar, e bine să cunoaştem ce înseamnă botezul valid şi care sunt valenţele sale.