Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Sfaturi practice în biserică: Credinţa, prima virtute

Sfaturi practice în biserică: Credinţa, prima virtute

Data: 02 Martie 2010

Prima virtute pe care trebuie să o aibă un creştin pentru a pune început vieţii duhovniceşti este credinţa. „Credinţa e prin fire începutul virtuţilor“, învaţă Sf. Maxim Mărturisitorul.

Există o credinţă pe care se bazează legăturile dintre oameni şi există o credinţă care păstrează legătura omului cu Dumnezeu. Între aceste înţelesuri ale credinţei există o înrudire, dar şi o deosebire. Credinţa pe care o are un om în ceea ce-i spune alt om e o încredere, care poate fi dovedită prin arătarea lucrului susţinut de unul şi crezut de altul. Credinţa în Dumnezeu nu poate fi întărită în viaţa pământească printr-o arătare văzută, ci pe baza unei încrederi în Dumnezeu şi a vederii sufleteşti. Deci credinţa în Dumnezeu este acceptarea ca adevărate a tuturor adevărurilor primite prin Descoperire dumnezeiască, păstrate şi tâlcuite de Sfânta Biserică, pentru mântuirea noastră. Sfântul Apostol Pavel ne învaţă despre credinţă că „este adeverirea celor nădăjduite, dovedirea lucrurilor celor nevăzute“.

Tâlcuind versetul „Şi noi am crezut şi am cunoscut că Tu eşti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu celui viu“, din Evanghelia după Ioan, Sfântul Chiril al Alexandriei leagă credinţa de cunoaşterea lucrurilor credinţei. Credinţa precede cunoaşterea.

În capitolul 17 al Evangheliei după Ioan găsim cuvintele Domnului Hristos: „Aceasta este viaţa veşnică: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.“ Însă nu orice credinţă îl ajută pe creştin să dobândească viaţa veşnică, ci doar o credinţă dreaptă. Prin dreapta credinţă se realizează cunoaşterea lui Dumnezeu şi a adevărului Său şi tot prin credinţă creştinul ajunge „la măsura vârstei deplinătăţii lui Hristos“ (Efeseni 4, 13). Prin credinţă şi viaţă duhovnicească creştinul ajunge la cunoaştere, dar cunoaşterea deplină a lui Dumnezeu poate fi dobândită doar în viaţa viitoare.