Icoana „Acoperământul Maicii Domnului” este reprezentată în tehnica fresco, pe frontonul bisericii celei mari de la Mănăstirea Polovragi, având dimensiunea 2,80 m/ 2,80 m. Încadrându-se întocmai în cromatica întregului ansamblu pictural, icoana iese în evidență prin acuratețea stilului brâncovenesc. Desfășurată într-o armonie perfectă de formă și culoare, de praznicul Sfântului Acoperământ al Maicii Domnului de la Polovragi, icoana presupune o întreită interpretare iconografică: cromatică, simetrico-participativă și teologică.
Sfaturi practice în Biserică: Darurile Sfântului Botez
Taina Sfântului Botez cuprinde întreaga fiinţă omenească, pentru că tot trupul, în a cărui construcţie se află sufletul, este afundat în apa peste care Se pogoară Sfântul Duh. Tocmai această pogorâre a Sfântului Duh face ca apa din interiorul cristelniţei să fie curăţitoare şi sfinţitoare; astfel, vorbim despre folosul sau darurile care se oferă prin Taina Sfântului Botez.
În primul rând, Botezul curăţă, vindecă cumva fiinţa umană decăzută prin păcat. Concret, omul este purtător al păcatului strămoşesc, adică, poartă prin naştere urmarea păcatului protopărinţilor Adam şi Eva, păcat care a adus moartea în lume. Astfel, Botezul curăţă prin har păcatul strămoşesc, care trece prin firea umană la toţi cei născuţi în lume. Pe lângă păcatul strămoşesc, Botezul iartă şi celelalte păcate, dacă omul care primeşte Taina este la o vârstă ce conştientizează păcatul, căci apa Botezului este "baie naşterii de-a doua, iertare păcatelor şi îmbrăcăminte spre nestricăciune". În al doilea rând, prin Botez "ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, aşa să umblăm şi noi întru înnoirea vieţii" (Rom. 6, 4). Rezultă că Botezul îl face pe om mort păcatului, dar viu pentru Dumnezeu; oferă o nouă viaţă spirituală cu Hristos şi-l face "fiu al luminii şi moştenitor al veşnicelor bunătăţi; împreună sădit şi părtaş morţii şi Învierii lui Hristos". Al treilea dar al Tainei Botezului este acela de a integra persoana umană în comuniunea Bisericii ca membru al Trupului tainic al Domnului, căci El aduce toate din nefiinţă în fiinţă şi poartă grijă faţă de făptura Sa. Noul botezat face de-acum parte din comunitatea eclesială; el poate fi părtaş dumnezeieştii Taine a Împărtăşaniei şi poate participa la comuniunea rugăciunii cu fraţii săi în Hristos, cu toţi cei aleşi prin Botez. Pe lângă aceste trei puncte esenţiale, Botezul umple pe om de puterea Duhului Sfânt spre unirea cu Hristos. Deci, te poţi uni cu Hristos prin Împărtăşanie numai dacă eşti botezat; de aici rezultă posibilitatea mântuirii şi posibilitatea intrării în Împărăţia lui Dumnezeu. Botezul mai oferă şi alte daruri, dintre care amintim: "haina nestricăciunii", "pecete duhovnicească", luminare prin "apă şi prin Duh", sfinţire şi binecuvântare. Iată, aşadar, roadele Botezului sau roadele Duhului Sfânt care plineşte refacerea umanităţii, căci Botezul aduce Însăşi Treimea în fiinţa omenească; căci cel ce este botezat se botează în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.