Nașterea Domnului este sărbătoarea celei mai mari bucurii oferite de Dumnezeu neamului omenesc - Întruparea Fiului Său, împlinirea Tainei din veci ascunse, singurul lucru nou sub soare. Bucuria nașterii lui Iisus
Sfaturi practice în Biserică: Lecturi biblice în perioada Postului Mare
Sfânta Scriptură reprezintă un izvor nesecat prin care Dumnezeu se face cunoscut făpturilor Sale, descoperindu-le voia şi calea spre El. Atmosfera liturgică a Postului Mare este brodată pe o seamă de texte scripturistice ce au rolul de a evidenţia importanţa covârşitoare a acestei scrieri sfinte în vieţile credincioşilor. Pentru a spori duhovniceşte, dar mai ales
pentru a se apropia mult mai bine de înţelesurile adânci ale Sfintei Scripturi, credincioşii au prilejul ca în această perioadă să redescopere bogăţiile lecturilor biblice. Împlinind acest lucru, credincioşii, pe de o parte, vor fi în acord cu perioada slujbelor speciale din Marele Post al Paştilor, iar pe de altă parte, vor avea ocazia să recurgă la un obicei firesc al vieţii creştine: citirea textului sfânt. În perioada ce a rămas până la slăvitul praznic al praznicelor se pot lectura trei cărţi principale, specifice perioadei Păresimilor: Cartea Facerea (Geneza), Cartea Iov şi Pildele lui Solomon. Este bine de ştiut faptul că aceste scrieri se parcurg şi în cadrul sfintelor slujbe speciale din această vreme a postului. Cele trei cărţi amintite pot fi citite de fiecare credincios în parte, în cadrul cultului particular. Raţiunea citirii acestor cărţi în timpul postului mare este puternic încărcată de simbolism liturgic. În primul rând, prin Jertfa Mântuitorului nostru Iisus Hristos pe cruce se rememorează şi în acelaşi timp se actualizează acest eveniment asemănat cu o nouă facere a lumii, de aceea, recursul la perioada primordială a Creaţiei este bine-venit pentru o înţelegere mai profundă a Tainei Întrupării Domnului. În al doilea rând, prin cartea Iov, se reliefează virtutea răbdării prin rostul încercărilor şi rolul credinţei în viaţa duhovnicească. Nu în ultimul rând, prin cea de-a treia scriere amintită se doreşte o apropiere de înţelesurile tainice ale înţelepciunii divine şi practicarea credinţei în conformitate cu voia lui Dumnezeu. (Diac. drd. Grigore Meşteroaie)