Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Patristica Finitul și inefabilul

Finitul și inefabilul

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Patristica
Data: 06 Iunie 2025

Sfântul Ambrozie al Milanului, Scrisori, scrisoarea a XXXIV-a, 4-6, în Părinți și Scriitori Bisericești (1994), vol. 53, pp. 165-166

„(...) Trupul stricăcios îngreuiază sufletul (Înțelepciunea lui Solomon 9, 15). Locuința pământească a sufletului îndepărtează mintea de multe cugetări, iar el, știind că umblă prin credință, nu prin vedere, voiește să plece din trup și să fie lângă Domnul (II Corinteni 5, 7-8). Să vedem, așadar, cum ființa noastră este supusă deșer­tăciunii (Romani 8, 26) nu din voia sa, ci din cea dumnezeiască, voință care a hotărât să unească sufletele cu trupurile întru nădejde, pentru ca nădăjduind cele bune să se arate vrednice de răsplata cerului. Căci toți ne vom înfățișa judecății lui Dumnezeu, ca să ia fiecare după cele ce a făcut prin trup (Romani 14, 10; II Corinteni 5, 10). De aceea sufletul fiecăruia să se gândească mai dinainte că va avea să primească după meritele vieții sale. Bine este zis: după cele ce a făcut prin trup, adică după ceea ce a primit să conducă, pentru ca, dacă a condus bine, să-și ia plata pe care a nădăjduit-o; iar dacă a condus rău, să-și ia pedeapsa, fiindcă nu și-a pus nădejdea în Dumnezeu, nici n-a dorit să fie între fiii lui Dumnezeu, să dobândească slava adevăratei libertăți. Ne-a învățat Apostolul că ființa neamului omenesc este supusă deșertăciunii. Căci omul este atât cât este și sufletul lui. Despre tovărășia sufletului cu trupul zice: Noi, care suntem în acest trup, suspinăm îngreu­iați (II Corinteni 5, 4). Iar David zice: Omul cu deșertăciunea se aseamănă (Psalmul 143, 4), și Tot omul cât trăiește este o întreagă deșertăciune (Psalmul 38, 6). Așa­dar voința omului în acest veac este deșertăciune. Acestei deșertă­ciuni îi este supus sufletul.”

(Cuvânt patristic, pr. Narcis Stupcanu)