Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Theologica „Bucură-te, bucuria noastră...!”

„Bucură-te, bucuria noastră...!”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Theologica
Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 23 Noiembrie 2021

Biserica Ortodoxă o cinsteşte în mod deosebit pe Maica Domnului, închinându-i în cursul anului bisericesc mai multe zile de serbare, între care se află şi cea din 21 noiembrie, când prăznuim Intrarea în biserică a Sfintei Fecioare Maria, sau popular Vovidenia. Această sărbătoare ne arată importanţa pe care o acordă Biserica cinstirii Maicii Domnului.

Cinstirea Maicii Domnului în această zi aminteşte de aducerea ei la Templul din Ierusalim la vârsta de 3 ani de către Sfinţii şi Drepţii dumnezeişti Părinţi Ioachim şi Ana. Sinaxarul zilei de 21 noiembrie ne spune că Preasfânta Fecioară Maria a stat la Templu timp de doisprezece ani.

În Templul din Ierusalim, Sfânta Fecioară Maria a fost pregătită prin lucrarea dumnezeiască să devină Maica Domnului, pentru că „a binevoit Dumnezeu a Se întrupa dintr-însa pentru iubirea de oameni, ca să înnoiască de a doua oară lumea cea stricată prin păcat”.

Sărbătoarea Intrării în biserică a Maicii Domnului este momentul în care descifrăm timpul petrecut de Sfânta Fecioară Maria până la Buna Vestire, când Dumnezeu Fiul S-a întrupat pentru mântuirea nea­mului omenesc. Acest lucru este foarte frumos descris de imnograful inspirat în Irmosul din Cântarea a 8-a din slujba Utreniei Vovideniei: „Ascultă pruncă Fecioară curată, să zică adică Gavriil sfatul Celui Preaînalt, cel de demult şi adevărat: Fii gata spre primirea lui Dumnezeu, că prin Tine Cel necuprins cu oamenii are să petreacă. Pentru aceasta şi bucurându-mă, strig: Binecuvântaţi toate lucrurile Domnului pe Domnul”. De aceea este în logica liturgică şi teologică să înceapă să se cânte din ziua Vovideniei Catavasiile Naşterii Domnului. Fragmentul din Catavasiile Naşterii Domnului ne exprimă sintetic teologia ortodoxă privind naşterea din veci a Fiului din Tatăl, iar în timp din mamă fecioară. Această mamă fecioară este Prea­sfânta Fecioară Maria pe care o cinstim acum în zilele sărbătorii aducerii ei la Templul din Ierusalim, prin cuvinte de laudă cântând: „Bucură-te, bucuria noastră, Sfântă Pruncă, pururea Fecioară!”

Citeşte mai multe despre:   Maica Domnului