Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Diaspora „Gender”, o teorie opusă credinței creștine

„Gender”, o teorie opusă credinței creștine

Un articol de: Ștefana Totorcea - 30 Iun, 2019

Copiii lumii încep să învețe la școală că nu te naști bărbat sau femeie, ci poți alege singur ce vrei să fii: bărbat sau femeie. Un document de la Vatican respinge ideea. „Se impune o gândire unică pe care nu o putem accepta”, a declarat Cardinalul Giuseppe Versaldi.

 Congregația pentru Educație Catolică a Sfântului Scaun a publicat un document intitulat „«A făcut bărbat și femeie». Pentru o cale a dialogului referitor la chestiunea gender în educație”. Teoria cunoscută sub numele englezesc de gender  („a genului”) pretinde că bărbăția și feminitatea nu sunt caracteristici legate de firea trupească a persoanei, ci simple roluri sociale asumate prin educație.

Documentul emis de Vatican afirmă însă că aceasta reflectă „o antropologie opusă credinței și discernământului”, „vizează o societate fără diferențe între sexe” și elimină fundamentele antropologice ale familiei ca insti­tuție. Teoria gender  izvo­răște dintr-o fi­lo­sofie dualistă, care separă corpul de voință și materia de spirit, iar efectul este „o revoluție culturală și ideologică condusă de relativism”, se arată în document.

„Există o criză a educației, iar noi trebuie să depășim sloganurile. Respectăm și cerem respect”, a declarat Cardinalul Giuseppe Versaldi, prefectul Congregației pentru Educație Catolică, citat de Vatican News. „Trebuie să găsim căi de dialog. Dar trebuie să facem aceasta pornind de la identitatea noastră și știind să traducem în argumente ce țin de rațiune chiar și lumina care vine din credință, pentru că mare este confuzia, iar în școli există riscul să se impună drept științifică o gândire unică pe care nu o putem accepta”, a mai spus el.

Într-un alt interviu, acordat publicației Catholic Herald, prelatul a avertizat că gândirea unică impusă de stat este dăunătoare democrației. Afirmațiile sale trebuie înțelese în lumina faptului că, la nivelul Uniunii Europene, există un tratat, Con­venția de la Istanbul, care impune educația gender în școlile publice. Con­venția a fost ratificată și de România în 2016. Recent, au fost semnalate mai multe proiecte cu finanțare europeană aflate în desfășurare și care au ca obiectiv formarea profesorilor români, inclusiv pentru a integra ideologia gender în educație.