Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Angela Gheorghiu a fost aclamată la Bucureşti de 10.000 de spectatori
Soprana Angela Gheorghiu a fost aplaudată şi aclamată de peste 10.000 de spectatori, sâmbătă seara, în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, unde a susţinut un concert, alături de Vlad Miriţă. Concertul susţinut de orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, dirijată de Tiberiu Soare, a fost organizat de Primăria Capitalei cu ocazia sărbătoririi Zilelor Bucureştiului, publicul având acces gratuit la spectacol.
O audienţă formată de bucureşteni de toate vârstele s-a bucurat, în Piaţa Constituţiei, de două ore de muzică, aşa cum se poate auzi la Ateneu, la Opera Naţională, dar şi la Covent Garden, în cazul interpretării Angelei Gheorghiu, conform Mediafax. Amfitrionul serii a fost actorul Victor Rebengiuc, care a anunţat intrarea în scenă a celebrei soprane. Angela Gheorghiu a deschis concertul cu una dintre cele mai importante arii din repertoriul ei, „Habanera“, din opera „Carmen“, de Bizet. Vlad Miriţă a cântat apoi „Nessun Dorma“, din „Turandot“, de Puccini, spectatorii izbucnind în aplauze înainte ca tenorul să încheie aria. A urmat Angela Gheorghiu, care a interpretat „Un bel di“ din „Madama Butterfly“ de Puccini, reprezentaţie urmată de un tur de forţă al orchestrei şi corului filarmoncii, care a făcut să răsune „O fortuna“ din „Carmina Burana“ de Carl Orff. Angela Gheorghiu a continuat cu Puccini, de muzica acestuia fiind foarte legată, după cum a anunţat Victor Rebengiuc, soprana dând examenul de admitere la Opera din Cluj-Napoca cu aria „Mimi“ din „La Bohème“. În prima parte a concertului, ea a mai interpretat „O mio babbino caro“ şi, în duet cu Vlad Miriţă, „O suave fanciulla“, ambele arii din „La Bohème“. După pauză, orchestra, sub bagheta lui Tiberiu Soare, a redeschis concertul cu uvertura operetei „Liliacul“, de Johann Strauss. Orchestra a mai interpretat „Rapsodia română“, de George Enescu, lucrare întâmpinată cu aplauze de la primele acorduri. Angela Gheorghiu şi Vlad Miriţă au impresionat publicul cu fiecare arie interpretată individual sau în duet, la un moment dat cântând şi dansând împreună, dar şi cu cântece şi canţonete, precum „Santa Lucia“, de Cottrau, interpretată de Miriţă, alături de cor, „Le filles de Cadix“ de Leo Delibes, în interpretarea Angelei Gheorghiu, sau „Mamma“ de Cesare Andrea Bixio, piesă pe care Miriţă i-a dedicat-o mamei sale, aflată în public. Victor Rebengiuc a anunţat apoi că Angela Gheorghiu va cânta „imnul ei secret“ - aria „Muzica“, din opereta „Valurile Dunării“, de George Grigoriu, pe care o include adesea în recitalurile ei din străinătate. „Este o arie pe care o dedic întotdeauna românilor: mamei mele, tatălui meu, fetiţei mele şi tuturor celor care simt şi gândesc româneşte. Credeţi-mă, are întotdeauna un imens succes. Această arie este imnul vieţii mele“, a spus Angela Gheorghiu, înainte de a interpreta piesa, coonform Mediafax. După încă un duet cu Vlad Miriţă - „Te iubesc“ din opereta „Lăsaţi-mă să cânt“ de Gherase Dendrino -, cei doi solişti s-au înclinat, alături de dirijorul Tiberiu Soare, în faţa publicului, care îi aplauda în picioare, şi s-au retras. Aplauzele au continuat până când Angela Gheorghiu a revenit pe scenă, cu noi partituri.