Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Au început dezbaterile pe tema propunerilor legislative din Educaţie
Prima zi a dezbaterii publice „Reforma structurală a societăţii româneşti. Modernizarea României prin Educaţie“, asupra proiectelor care vizează legile Educaţiei, organizată la iniţiativa preşedintelui Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, s-a încheiat marţi, la Palatul Parlamentului, după mai bine de şapte ore de discuţii. „Important este să cădem de acord. Învăţământul trebuie să fie generalizat, gratuit, dar nu obligatoriu“, a spus Mircea Miclea.
Alături de propunerile făcute de Ministerul Educaţiei şi de comisia condusă de Mircea Miclea, una dintre problemele dezbătute a fost şi cea slabei finanţări a sistemului. Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, a spus că „dacă este finanţată, Educaţia va performa şi va ajunge în topuri“. Ecaterina Andronescu şi Mircea Miclea au susţinut că sunt dispuşi să armonizeze cele două pachete legislative, preşedintele Comisiei prezidenţiale subliniind importanţa respectării pactului naţional în acest domeniu. Ecaterina Andronescu, a susţinut, marţi, că propunerea preşedintelui Comisiei prezidenţiale, Mircea Miclea, potrivit căreia clasa pregătitoare ar trebui să funcţioneze în cadrul ciclului primar, ar duce la probleme de resurse umane: „Dacă am duce clasa pregătitoare la ciclul primar în cadrul şcolilor am crea o problemă de resurse umane şi infrastructură. Nu putem face acest lucru pentru că multe şcoli sunt în mediul rural şi nu dispun de infrastructură“. În ceea ce priveşte scurtarea la 3 ani a învăţământului liceal, Ecaterina Andronescu consideră că această propunere a Comisiei prezidenţiale ar produce „perturbaţie în sistem“. „România anului 2009 trebuie să îşi propună să aibă o populaţie mai educată. Se poate spune că este un an de criză, dar într-un an-doi putem mări gradul de educare în rândul populaţiei“, a susţinut ministrul. În replică, preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării din România, Mircea Miclea, a subliniat că este foarte important ca grupa pregătitoare să facă parte din învăţământul obligatoriu, chiar dacă locaţia în care îşi desfăşoară aceasta activitatea poate rămâne la grădiniţă. Învăţământ generalizat, dar nu obligatoriu „Important este să cădem de acord. Învăţământul trebuie să fie generalizat, gratuit, dar nu obligatoriu“, a spus Mircea Miclea. Ministrul Educaţiei a afirmat că formulele de învăţământ generalizat şi gratuit sunt unele asupra cărora se poate conveni. „Generalizarea învăţământului liceal vine în acord cu ce aşteaptă societatea de la şcoală“, a punctat Ecaterina Andronescu, conform Agerpres. De asemenea, s-a discutat despre finanţarea multianuală ca soluţie pentru învăţământul superior, după cum a spus ministrul Ecaterina Andronescu. Finanţarea multianuală poate să scoată învăţământul universitar din dificultatea în care se află în prezent, cu finanţarea anuală „per capita“. În ceea ce priveşte Codul Educaţiei şi finanţarea învăţământului preuniversitar, ministrul Ecaterina Andronescu susţine că finanţarea de bază trebuie să urmeze elevul. Andronescu a arătat că clasa a IX-a de liceu nu poate să treacă la ciclul gimnazial şi nici profesorii de liceu la gimnaziu, după cum prevede pachetul de legi propus de Mircea Miclea. Referindu-se la autonomia universitară, Ecaterina Andronescu a ţinut să precizeze că este adepta acesteia şi că a pledat pentru acest lucru. „Sunt adepta autonomiei universitare. Voi pleda în permanenţă pentru acest lucru, aşa cum am pledat în Codul Educaţiei ca alegerea rectorului să fie la latitudinea universităţilor“, a spus Andronescu. Potrivit acesteia, orice subiect pe Educaţie trebuie dezbătut, dar „nu cu patimă politică“.