Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Azi, peste 400.000 de elevi dau teza unică la matematică

Azi, peste 400.000 de elevi dau teza unică la matematică

▲ 433.000 de elevi ai claselor a VII-a şi a VIII-a sunt aşteptaţi astăzi să susţină teza cu subiect unic la matematică, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) ▲ Tezele unice vor înlocui, de anul acesta, testele naţionale, ca modalitate de admitere la liceu pentru anul şcolar 2008-2009 ▲ Zece variante de subiecte vor fi pregătite pentru extragerea variantei finale, la ora 8:30 ▲

Imediat după efectuarea extragerii, în intervalul orar 8:30-11:30, cele peste 860 de centre de comunicare din judeţele în care se va desfăşura proba vor prelua, decripta şi multiplica variantele de subiect. Acestea trebuie distribuite către unităţile de învăţământ până la ora 11:30.

Purtătorul de cuvânt al MECT, Mihaela Suciu, a declarat ieri, că în cazul în care ar putea apărea un eveniment neprevăzut care să împiedice transmiterea subiectelor, cum ar fi neconectarea la internet, acestea vor putea fi transmise prin intermediul inspectoratelor judeţene. „Sunt elaborate zece variante de subiecte. În dimineaţa probei, se extrage una dintre ele, care, în format electronic, se transmite către şcoli. Noutatea faţă de anul anterior o constituie faptul că, anul acesta, comunicarea se face de la minister către aproape 900 de centre“, a afirmat directorul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, Cristian Mirescu.

Tezele unice vor fi evaluate în centre special desemnate. Fiecare lucrare va fi corectată de doi profesori, alţii decât cei din unităţile de învăţământ de la care provin tezele. Evaluarea se face pe baza unui punctaj de la 1 la 100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din oficiu. După corectare, fiecare evaluator stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire. Nota finală se stabileşte prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare profesor evaluator. Fracţiunile de punct rezultate din împărţire se rotunjesc la nota imediat superioară dacă sunt cuprinse în intervalul 0,50-0,99 sau se anulează, dacă sunt cuprinse în intervalul 0,01-0,49.

Programul orelor este elaborat de fiecare şcoală

MECT anunţă că programul şcolilor în zilele în care se desfăşoară tezele cu subiect unic va fi unul special, elaborat la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, în funcţie de particularităţile acesteia. Programul va fi aprobat în Consiliul de Administraţie al fiecărei unităţi de învăţământ. Ca posibile soluţii de reorganizare sau comprimare a programului, MECT recomandă reducerea timpului alocat orelor de curs şi pauzelor, transferarea elevilor în program de după-amiază, acolo unde spaţiile şcolare permit acest lucru.

La elaborarea programului se vor avea în vedere necesitatea desfăşurării tezelor în condiţii optime, conform prevederilor legale, asigurarea accesului elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a în sălile de clasă în intervalele de timp stabilite prin metodologie, precum şi evitarea perturbării procesului educaţional pentru elevii din ceilalţi ani de studiu.

În mod excepţional, acolo unde există un număr mare de structuri arondate unei şcoli coordonate sau dispersia geografică a acestora nu permite organizarea în mod corespunzător a tezelor cu subiect unic în fiecare unitate/ structură de învăţământ, inspectoratul şcolar poate decide susţinerea lor de către toţi elevii în şcoala coordonatoare sau în unităţi de învăţământ dotate ca atare. În acest caz, se va asigura transportul elevilor, în condiţii de siguranţă.

Conform celor precizate de inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi (ISJ), Camelia Gavrilă, media obţinută de elevi va fi înregistrată de două ori, o dată ca notă de teză semestrială şi o dată ca notă în catalogul de examene, care va fi luată în calcul pentru admiterea la liceu. La prima notă, media se rotunjeşte, iar la cea care rămâne în catalogul de examen, se păstrează cele două zecimale, după cum a menţionat Camelia Gavrilă. (Oana R.)