Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Copiii români din Italia, în atenţia ministrului Educaţiei
Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, a avut ieri seară o discuţie prin telefon cu omologul său din Italia, domnul Giuseppe Fioroni. Cei doi demnitari au discutat despre situaţia elevilor, studenţilor şi profesorilor români din Italia, în contextul manifestării sentimentelor xenofobe asupra comunităţii româneşti din ultima perioadă. „Fac un apel la domnia voastră, în baza colaborării excelente dintre instituţiile noastre, ca toţi copiii şi profesorii români care se află în Italia să nu aibă de suferit. Sunt convins că veţi face tot ce vă stă în putinţă ca şcoala să nu fie implicată în aceste atitudini partizane din ultimele zile“, a precizat ministrul Adomniţei.
Ministrul român al Educaţiei a ţinut să-i mulţumească ministrului italian pentru apelul la echilibru, respect şi conştiinţă pe care l-a adresat tuturor directorilor de unităţi şcolare din Italia, în care se află elevi şi profesori de origine română. „E crucial ca şcoala să pună accentul pe construirea activă a interculturalităţii bazată pe manifestarea respectului reciproc, permanent, în orice loc (…) E necesară contribuţia educaţiei în construcţia unei culturi bazată pe lege, pentru a putea oferi astfel elevilor conştiinţa că nu există libertate fără responsabilitate şi că siguranţa e un concept care implică atât drepturi, cât şi libertăţi. Trebuie să muncim împreună pentru a construi o cultură a respectului, iar respectul pentru celălalt nu se garantează doar prin înăsprirea sancţiunilor, ci mai ales prin educarea în ideea diversităţii“, a precizat ministrul italian în scrisoarea adresată directorilor de şcoli din Italia. Ministrul Fioroni l-a asigurat pe ministrul Adomniţei de tot sprijinul pentru copiii şi profesorii români, cât şi de continuarea bunei colaborări existente la nivelul celor două instituţii şi a celor două Guverne. (O.R.)