Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Declinul demografic pune pe jar universităţile
Declinul demografic din universităţi va fi, în doi ani de zile, de 40%, iar peste aproximativ opt ani acesta se va mai îmbunătăţi puţin, dar va rămâne destul de mare, a declarat, luni, directorul Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), Madlen Şerban, în cadrul conferinţei „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România - provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii“, desfăşurată la Sinaia.
În aceste condiţii, susţine Şerban, va exista o concurenţă foarte mare între universităţi pentru atragerea de studenţi. O problemă cu care s-ar confrunta sistemul educaţional ar fi aceea că profesorii din universităţi şi chiar din licee vor avea cursuri mai puţine din cauza numărului redus de studenţi şi elevi. În opinia sa, îmbătrânirea demografică solicită acţiune imediată pentru educarea profesională continuă a adulţilor, inclusiv a celor din sistemul de învăţământ, pentru aceasta fiind necesare politici integrate, elaborate pe termen lung, revizuite periodic pentru creşterea eficienţei şi efectivităţii, resurse alocate conform priorităţilor asumate, coordonare între nivelul individual organizaţional şi al politicilor. Madlen Şerban consideră că şcoala trebuie centrată pe cel care învaţă şi ar fi necesară în acest sens o învăţare personalizată, în care rolul profesorului ar fi unul cheie. Conferinţa cu tema „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România - provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii“ este organizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), la Sinaia. La conferinţă, care este parte a proiectului „Dezvoltarea instituţională a sistemului de învăţământ profesional şi tehnic“, participă 60 de reprezentanţi ai universităţilor, 150 de reprezentanţi ai unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, precum şi reprezentanţi ai MECT, UNESCO şi ai altor organisme.