Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Elevii de azi: slab pregătiţi şi dezinteresaţi

Elevii de azi: slab pregătiţi şi dezinteresaţi

▲ Profesorii consideră că elevii intraţi în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin preocupaţi de şcoală şi mai puţin pregătiţi decât cei din generaţia anterioară, relevă un studiu al diviziei de software educaţional a grupului Softwin, Intuitext, remis presei ieri ▲

Studiul a fost realizat în octombrie pe www.didactic.ro, site-ul cadrelor didactice din România, pe un eşantion de 2.391 de profesori. Din aceştia, 90% consideră că elevii care au intrat la gimnaziu şi liceu în 2007 au un interes mai scăzut faţă de şcoală decât predecesorii lor, educaţia nefiind o prioritate pentru ei.

Circa 80% dintre profesori cred că elevii din clasele a V-a şi a IX-a sunt şi mai puţin pregătiţi faţă de cei din generaţia anterioară. Totuşi, peste 60% dintre profesori consideră că, deşi generaţia nouă de elevi este mai puţin preocupată de şcoală, este mai isteaţă şi mai capabilă să stabilească legături între informaţiile primite.

Cei mai mulţi dintre profesori (28%) consideră că interesul scăzut al elevilor faţă de şcoală este cauzat de influenţa societăţii şi de mijloacele de comunicare în masă la care elevii sunt expuşi. O altă cauză este nesupravegherea copiilor şi neimplicarea familiei în educaţia lor (26%), urmată de structura materiei şcolare (25%) şi de lipsa motivaţiei (21%).

Printre soluţiile propuse de profesori pentru a creşte interesul elevilor faţă de şcoală se regăsesc mijloacele de învăţare moderne, 24% dintre profesori considerând că lecţiile pe calculator sunt o modalitate de învăţare mult mai eficientă pentru noile generaţii de elevi.

Pentru 30% dintre profesori, perspectiva unui viitor pentru elevi reprezintă o soluţie pentru creşterea interesului faţă de şcoală, iar pentru unul din cinci profesori, soluţia ar fi colaborarea dintre familie şi cadrele didactice. Circa 27% consideră revizuirea programei şcolare ca o metodă de creştere a interesului elevilor pentru şcoală. „Profesorii consideră că elevii ar fi mult mai atraşi de materiile şcolare dacă acestea ar fi predate cu ajutorul lecţiilor interactive. În plus, studiile au dovedit că elevii care suplinesc învăţarea clasică cu cea interactivă, cu ajutorul calculatorului, obţin performanţe şcolare mai mari cu până la două puncte de notare“ - a menţionat directorul Intuitext, Măriuca Talpeş.

Intuitext, divizia de software educaţional a Softwin, îşi propune să ofere elevilor soluţii interactive de învăţare, prin care să îşi poată folosi inteligenţa şi imaginaţia în acumularea de cunoştinţe. (O.R.)