Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii de azi: slab pregătiţi şi dezinteresaţi
▲ Profesorii consideră că elevii intraţi în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin preocupaţi de şcoală şi mai puţin pregătiţi decât cei din generaţia anterioară, relevă un studiu al diviziei de software educaţional a grupului Softwin, Intuitext, remis presei ieri ▲
Studiul a fost realizat în octombrie pe www.didactic.ro, site-ul cadrelor didactice din România, pe un eşantion de 2.391 de profesori. Din aceştia, 90% consideră că elevii care au intrat la gimnaziu şi liceu în 2007 au un interes mai scăzut faţă de şcoală decât predecesorii lor, educaţia nefiind o prioritate pentru ei. Circa 80% dintre profesori cred că elevii din clasele a V-a şi a IX-a sunt şi mai puţin pregătiţi faţă de cei din generaţia anterioară. Totuşi, peste 60% dintre profesori consideră că, deşi generaţia nouă de elevi este mai puţin preocupată de şcoală, este mai isteaţă şi mai capabilă să stabilească legături între informaţiile primite. Cei mai mulţi dintre profesori (28%) consideră că interesul scăzut al elevilor faţă de şcoală este cauzat de influenţa societăţii şi de mijloacele de comunicare în masă la care elevii sunt expuşi. O altă cauză este nesupravegherea copiilor şi neimplicarea familiei în educaţia lor (26%), urmată de structura materiei şcolare (25%) şi de lipsa motivaţiei (21%). Printre soluţiile propuse de profesori pentru a creşte interesul elevilor faţă de şcoală se regăsesc mijloacele de învăţare moderne, 24% dintre profesori considerând că lecţiile pe calculator sunt o modalitate de învăţare mult mai eficientă pentru noile generaţii de elevi. Pentru 30% dintre profesori, perspectiva unui viitor pentru elevi reprezintă o soluţie pentru creşterea interesului faţă de şcoală, iar pentru unul din cinci profesori, soluţia ar fi colaborarea dintre familie şi cadrele didactice. Circa 27% consideră revizuirea programei şcolare ca o metodă de creştere a interesului elevilor pentru şcoală. „Profesorii consideră că elevii ar fi mult mai atraşi de materiile şcolare dacă acestea ar fi predate cu ajutorul lecţiilor interactive. În plus, studiile au dovedit că elevii care suplinesc învăţarea clasică cu cea interactivă, cu ajutorul calculatorului, obţin performanţe şcolare mai mari cu până la două puncte de notare“ - a menţionat directorul Intuitext, Măriuca Talpeş. Intuitext, divizia de software educaţional a Softwin, îşi propune să ofere elevilor soluţii interactive de învăţare, prin care să îşi poată folosi inteligenţa şi imaginaţia în acumularea de cunoştinţe. (O.R.)